Cinta

Dari jiwa dan raga setiap insan ,
bukan hanya melahirkan cinta pada seorang kekasih ,
cinta juga boleh lahir untuk semua makhluk Allah .

Cinta Yang Paling Utama ,
Cintailah Allah Yang Maha Suci .


Buat kalian ...

Apa saja dari blog ini, andai di ambil tanpa kebenaran,
saya tidak halalkan. Kalian di benarkan link blog ini . Selamat membaca , melihat dan mendengar .. Terima kasih .

Khamis, 8 Oktober 2009

Mimpi seorang aku

Malam itu aku tidor ,
bersama air sembahyang di badan ku masih basah,
Aku bermimpi panjang ,
insan yang telah mati ku temui .

Aku jumpa seorang bernama Hassan ,
kata nya " Aku lah Tok Janggut ,
Aku di tembak penjajah ,
Aku tidak mati ,
Aku hidup di hati mu "

Aku di ajar ilmu persilatan sejati ,
Aku dan dia bertarung menggunakan pelbagai senjata ,
senjata senjata yang amat tajam ,
boleh memutuskan tulang dengan sekali libas ,
bangga nya aku ,
aku di iktiraf menjadi murid nya yang sejati ,
aku di anugrahkan bengkong warna merah .
Aku terima dan cium tangan nya sepuas hati .

Bila aku terjaga ,
aku sedar ,
aku memang memiliki ,
bengkong hitam bercalit merah .


Di hati ku ,
aku bertekad ,
bila diperlukan ,
akan ku guna ,
mempertahan kan ugama ,
bangsa dan tanah air ku yang tercinta .


Ku jaga kekasih ku hingga ke titis darah terakhir ..........
Semoga Tuhan memberi kekuatan untuk ku .