Cinta

Dari jiwa dan raga setiap insan ,
bukan hanya melahirkan cinta pada seorang kekasih ,
cinta juga boleh lahir untuk semua makhluk Allah .

Cinta Yang Paling Utama ,
Cintailah Allah Yang Maha Suci .


Buat kalian ...

Apa saja dari blog ini, andai di ambil tanpa kebenaran,
saya tidak halalkan. Kalian di benarkan link blog ini . Selamat membaca , melihat dan mendengar .. Terima kasih .

Ahad, 18 Oktober 2009

Cinta di desa

Di desa ini ,
dulu aku pernah di cintai ...
berulangkali di luahkan kata kasih ,
berulang kali di luahkan kata sayang ,
berulangkali di luahkan kata rindu .

Terima kasih kerana mencintai ku ,
rupa paras mu memang cantik ,
malah ku rasa tidak ada apa yg boleh di katakan,
kekurangan pada mu .
Mungkin kau bukan yg tercantik ,
tapi termasuk dalam kalangan gadis yg cantik .

Aku tak tahu kenapa aku tidak dapat membalas cinta mu .
Hati ku berkata ,
"Aku tidak mencintai mu ".

Itu lah kenangan dan sejarah kita ,
Di blog ini tergerak hati ku untuk menyebut kata kata sayang pada mu ,
maafkan aku kalau dia menjadi salah pada peradaban .......

Semalam ....
satelah sekian lama tak bertemu ,
kita bertemu , secara tak sengaja ,
Aku lihat bersama mu seorang anak kecil ,
Dan seorang lelaki ,
ku kira itu lah suami mu ,
bertuah ku rasa lelaki itu dapat memiliki mu .

Sayang .......
Maafkan aku tidak bercakap apa apa dgn mu ,
aku takut suami mu salah sangka ,
Aku tidak kenal dia , dia juga mungkin tidak kenal aku .

Sayang .....
kenapa kah air mata sayang berlinangan bila melihat abang ,
Apa kah itu perlambangan kebahagiaan sayang bersama suami tercinta ,
Atau tanda kedukaan di hati sayang ............

Aku mula tertanya tanya ,
Apa kah itu anak sayang ,
Apakah itu suami sayang .
Pada siapa patut ku bertanya ?.
Perlukah aku bertanya ?.

Betul kah lumrah dunia ? .
Kekadang bila ada di depan mata kita merasai tak perlu ? .
Bila sudah milik orang , kita merindui hari yg berlalu ?.

Semoga apa yg telah berlalu ,
suka duka yg ku alami ,
Menjadi guru sejati megajar hati ku .

Biar parut dan bunga bunga wangi di hati ku ,
ku bawa berlari bersama bumi yg terus berpusing ini ................



2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hmmm
sebaiknya dia x menangis melihat kamu
tp cinta itu masih ada padamu

KEMBALISEPI berkata...

Tak semestinya cinta berakhir dgn perkahwinan.Sekali gagal,pedih, namun ianya guru yg sgt baik utk kita belajar dan memperbaiki kesilapan lalu.Sekadar pandangan daif.