Cinta

Dari jiwa dan raga setiap insan ,
bukan hanya melahirkan cinta pada seorang kekasih ,
cinta juga boleh lahir untuk semua makhluk Allah .

Cinta Yang Paling Utama ,

Cintailah Allah Yang Maha Suci .

Buat kalian ...

Apa saja dari blog ini, andai di ambil tanpa kebenaran,
saya tidak halalkan. Kalian di benarkan link blog ini . Selamat membaca , melihat dan mendengar .. Terima kasih .

Khamis, 22 Oktober 2009

Bogel di malam sunyi !!

Banyak nya cerita berkenaan perbuatan ne....
Tak sangka pula banyak terjadi di desa ku sekarang ,
bukan manusia biasa yg buat kerja macam ne.....
Agak nya cerita macam ni bermusim !!!!!!

Konon cerita nya ,
di waktu malam sunyi ,
di tempat tempat tertentu ada jelmaan Hantu Raya ,
Hantu raya , mengikut yg di ceritakan,
akan menjelma bila sasaorang itu bersendirian saja ,
Itu lah yg menakutkan .

Konon nya hantu raya ni berbadan besar ,
sama tinggi dgn pokok kelapa ,
Selalu nya berbogel ,
selalu nya muka hantu ni tak cantik ,
jarang je yg berwajah cantik ,
hi hi hi ..... anun nya pun konon boleh di lihat .....

Kah kah .....
Selalunya yg di ceritakan Hantu Raya ni menjelma sebagai lelaki .....
Tak pernah pula menjelma sebagai perempuan .....
Tak tahu la kot orang yg melihat nya malu nak ceritakan.........

Hi hi hi ... andai dapat di ambil gambar nya ,
saya akan tunjukkan pada anda ...

Aku rasa macam susah nak caya !!!!!
Tapi nape pula kekadang bila berjalan sendirian,
dalam sunyi malam di keliling desa ku ,
Aku rasa macam bulu roma ku berdiri.....
Mungkin takut kot !!!
Hi hi ... kalau takut, caya la tu !!!!!
Mungkin kerana semenjak kecil ,
Aku mendengar perkataan , hantu ... hantu ...hantu ........
dalam budaya masyarakat ku .......

Mungkin masyarakat bawahan takut kat hantu raya ....
Tapi!!!!
Mungkin ada diantara YB takut pada pilihan raya ....
Takut kalau kalau tak dapat undi lagi.....

HI hi hi....

Takut hantu raya ??? ,
berjalan la ramai ramai .....
Takut pada piliharaya ???,
fahami lah kehendak orang ramai ...








5 ulasan:

jai@jezz berkata...

hahaha... betui2 aku pon dari kecik dah takot ngan antu ni.. ishk.. budaya melayu kan.. hak hak hak.. yb pon takot time nt pilihan raya.. adoii... =P

LavENDer Wind berkata...

YB mmg takut pilihanraya
entah siapa hantu waktu itu ...

secangkir madu merah berkata...

hantu raya berjalanraya dipagiraya eeee takotttt..

shidah berkata...

hantu blog da x..
hehehehe

:: nurhayati :: berkata...

hantu raya berjalanraya dipagiraya memakai bj raya pegi beraya mkn kuih raya n minx wit raya...hahaha gurau jerr, xda kena mengena ngn bebudak yg minx wit raya...hehe

antu memg wujud, cume kita seram kt dia n dia pn takut kt kita...hehe