Terdapat ralat dalam alat ini

Cinta

Dari jiwa dan raga setiap insan ,
bukan hanya melahirkan cinta pada seorang kekasih ,
cinta juga boleh lahir untuk semua makhluk Allah .

Cinta Yang Paling Utama ,
Cintailah Allah Yang Maha Suci .


Buat kalian ...

Apa saja dari blog ini, andai di ambil tanpa kebenaran,
saya tidak halalkan. Kalian di benarkan link blog ini . Selamat membaca , melihat dan mendengar .. Terima kasih .

Jumaat, 16 Oktober 2009

Aku masih di desa

Pagi ni aku pergi berehat di pantai ,
Aku banyak ambil pic pemandangan ,
nanti lain kali aku tunjukkan .

Ayah dan ibu ku akan kerjakan haji ,
penerbangan pada 24 haribulan ni .

Dalam perjalanan balik hari tu ,
Aku lihat lori membawa kayu balak yg terlalu amat sangat banyak nya ,
Kalau melalui jalan yg mendaki ,
merayap macam semut je ,
kalau jalan yg mendatar ,
laju nya boleh tahan .

Kayu balak tu di ikat dgn rantai besi ,
tapi macam tak leh caya je ,
melihatkan muatan yg banyak tu .

heran nya cam mana boleh berlaku ????
Mana JPJ ???
Mana Peronda Polis ???
Mana sekatan jalan ???

Jawapan nya mungkin ini ,
"Masa kita buat pemantauan lori tu tak ada ,
bila kita tak ada lori tu ada "

Hi hi hi hi geli nya kalau itu lah jawapan ......

Tak cukup anggota ke ????
Hi hi hi .... lagi geli ......

Kalau lah tak ada anak Malaysia nak kerja ,
ambil je la Bangla ke,
Mas dan Ning pun boleh .....

Tak ada ringgit untuk ambil kakitagan tambahan ????
cian nya orang Malaysia ,
Bahaya di mana mana .....

Yg berkuasa ,
Yg menang piliharaya ,
YB kan di beri harapan ,
kalau tak lih buat kerja jangan jadi YB ,
Jadi lah apa apa yg lain yg sesuai dgn kemanpuan ...............

Hi hi kalau kita tak leh jadi YB ,
Jadi lah pengundi yg bijak ,
Hi hi hi jangan jual undi .....
nanti nyawa kita tak terjaga .

Awas kalau memandu pakai tali pinggang ,
kalau tak kena saman tau!!!!.

hi hi Dia orang tu nampak je.....

2 ulasan:

kawie2020 berkata...

salam singgah...

itulah kehidupan.. ade yg jujur, ade yg penipu.. ade yg ikhlas, ade yg senget, ade yg benar, ade jugak yg kelentong...

KEMBALISEPI berkata...

numpang lalu.Selamat menunaikan Haji buat ayahnda & bonda, semoga dpt Haji yg Mabrur.