Cinta

Dari jiwa dan raga setiap insan ,
bukan hanya melahirkan cinta pada seorang kekasih ,
cinta juga boleh lahir untuk semua makhluk Allah .

Cinta Yang Paling Utama ,
Cintailah Allah Yang Maha Suci .


Buat kalian ...

Apa saja dari blog ini, andai di ambil tanpa kebenaran,
saya tidak halalkan. Kalian di benarkan link blog ini . Selamat membaca , melihat dan mendengar .. Terima kasih .

Jumaat, 2 Oktober 2009

Kalkatu dan kehidupan.......

Sesak nya di ibu kota ,
ramai nya manusia ,
kadang setiap hari terlanggar bahu ,
belum tahu siapa itu........
masing masing dgn haluan mencari penghidupan ,
di kejar dan megejar masa......
Malam ada lah siang , siang ada lah malam ....


Teringat aku pada ketenangan desa ,
teringat aku pada pepohon belukar ,
masing masing meninggikan pucut merebut sinar matahari ,
alam ini pentas perlumbaan rupa nya .


kekadang aku lihat kalkatu terbang beribu di angkasa ,
mencari pasangan memadu asmara ,
mencari kehidupan baru ,
berhijrah dari tempat ke tempat ,
untuk menyambung zuriat keturunan ,


aku lihat kalkatu di telan kelawar dan beburung terbang ,
ada kalkatu yg patah sayap ,
merayap di bumi menjadi habuan katak ,


Aku biasa lihat ,
burung kecil di tangkap helang pemangsa .
Aku biasa lihat ,
katak melompat lompat dan kemudian di baham ular .


Begitu lah adat dunia ,
ahli politik ,
ahli perniagaan ,
dan apa jua bidang kehidupan ..........
Ini lah kehidupan insan insan ,
asal dari satu keturunan ,
Adam dan Hawa .











Tiada ulasan: