Terdapat ralat dalam alat ini

Cinta

Dari jiwa dan raga setiap insan ,
bukan hanya melahirkan cinta pada seorang kekasih ,
cinta juga boleh lahir untuk semua makhluk Allah .

Cinta Yang Paling Utama ,
Cintailah Allah Yang Maha Suci .


Buat kalian ...

Apa saja dari blog ini, andai di ambil tanpa kebenaran,
saya tidak halalkan. Kalian di benarkan link blog ini . Selamat membaca , melihat dan mendengar .. Terima kasih .

Sabtu, 17 Oktober 2009

Kisah di desa......

Ada seorang gadis umur 26 tahun ,
dah jadi tunang orang ,
hihihi.... 3 atau 4 bulan lg nak nikah lah ....

Apa yg berlaku lain pula ,
dalam dua minggu lepas ,
si gadis tu dah kawen .

Dgn teman satu kerja ,
saorang duda ,
umur 55 tahun ,
kawen kat selatan Thai ,
Dah kahwin baru la Mak & Ayah tahu ....

Ayah si gadis tu Pak Iman ,
kira pakar nikahkan orang ......
kira pakar nasihatkan suami isteri yg ada masalah juga ....

Kadang kadang ini lah terjadi ,
najis mata orang boleh di bersihkan ,
najis kat mata sendiri susah pula nak cuci .....

hihihi.......

Alang kah baik nya kalau dapat cari cermin besar ,
cermin yg terang ,
cermin yg tak ada kotoran ....
lihat diri dgn jelas nya ....
mata dah lihat ,
lihat juga dgn hati ....
telinga dah dengar ,
dengar juga dengan hati ....

Kata hati jangan di gadai ,
kata hati jangan di jual ,


hi hi hi ..jangan salah sangka ...
aku bukan nasihatkan Tuan Iman atau siapa siapa ......
hati ku bercakap sendiri dgn hati ku juga .

Blog ini cuma menjadi perantaraan ,
kebetulan kau membaca ,
kau juga boleh lah tahu bahasa hati ku ,
pun bukan semua berkenaan hati..........

Satu satu hati begitu sukar untuk di ketahui dan di fahami ,
Jadi kalau banyak hati untuk di ketahui ,
tentu lagi sukar.......

Jadi..........
Ber hati hati .............

2 ulasan:

giLe kEntAnG berkata...

kenape cinta itu perlu pengorbanan dalam membuat keputusan...

cinta sangat payah di rungkaikan

Fatt Chin Choy berkata...

malang sungguh tunangnya
power sunggu itu duda
tapi semua jodoh ketentuannya