Terdapat ralat dalam alat ini

Cinta

Dari jiwa dan raga setiap insan ,
bukan hanya melahirkan cinta pada seorang kekasih ,
cinta juga boleh lahir untuk semua makhluk Allah .

Cinta Yang Paling Utama ,
Cintailah Allah Yang Maha Suci .


Buat kalian ...

Apa saja dari blog ini, andai di ambil tanpa kebenaran,
saya tidak halalkan. Kalian di benarkan link blog ini . Selamat membaca , melihat dan mendengar .. Terima kasih .

Rabu, 28 Oktober 2009

Apa kelulusan yang wajib untuk menjadi YB ???

Aku tak tahu ,
Aku tanya lah !!!!
Maaf kalau tak sopan atau salah pertanyaan !!!!!!!

SPM kena lulus BM ke ???.
Kalau tak berapa pandai cakap Bahasa malaysia .....
.....boleh jadi YB kaa????

Tak ada had umur untuk pencen keee????.

kakitangan kerajaan bila umur tertentu kena pencen kan ????
ye la dah tua , selalu nya tak berapa cergas ........

YB tu kalau dah tua , terus cergas ye ??????.

Aku tak faham juga ,
piliharaya tu , pilih lambang parti politik ke ???.
Atau pilih orang yg bertanding ???.

Ha ha ha ..... nak jadi kerani kat jabatan kerajaan kena lulus BM kan ?????.

Ada susah lah nak bercakap dalam parlimen kalau BM tak lulus ......
Kat Palimen cakap BM kan ?????.

Ha ha ha ..... terus lah jadi YB ........
Apa susah dah ada orang undi .........
hi hi hi ........

Masa DR M nak berhenti dulu ......
ramai yg nangis nangis !!!!!!!
tak setuju .....
tul ke tu !!!!
atau tak setuju tak setuju ayam je........

?????????...........

Ha ha .....
politik .... politik ... politik .....
orang politik ....
main politik ....

peminpin politik ini lah menjadi pemipin kita .........
ada yg bermula dari bawah .....
ada yg terus bermula di atas.....

3 ulasan:

suhaila-ab berkata...

aku rasa tak yah pass BM...pasal ada menteri2 yg tak pandai Bm..tunggang langgang cakap...salam kenal..

ellenyna berkata...

ermmm, rasenye kene wajib putar belit, baru bleh jd yb.

Fatt Chin Choy berkata...

aku tak pernah percaya mana2 politician
ramai yg pandai cakap jer
tp diorang nak cr duit sebenarnya tu