Terdapat ralat dalam alat ini

Cinta

Dari jiwa dan raga setiap insan ,
bukan hanya melahirkan cinta pada seorang kekasih ,
cinta juga boleh lahir untuk semua makhluk Allah .

Cinta Yang Paling Utama ,
Cintailah Allah Yang Maha Suci .


Buat kalian ...

Apa saja dari blog ini, andai di ambil tanpa kebenaran,
saya tidak halalkan. Kalian di benarkan link blog ini . Selamat membaca , melihat dan mendengar .. Terima kasih .

Rabu, 27 Januari 2010

Risik

Risik .
Dalam tentera pun ada bahagian risik nih .
Tak silap Gua , di panggil Kor Risik DiRaja .
Gua tak leh cerita bab nih ... ilmu tak cukup .
Gua tak pernah jadi tentera .
Tapi ada orang ingat Gua ni pernah jadi komando .
Ada orang suka suka dia je ,
tambah perkataan komando di belakang nama gua .
Gua tak kisahlah ... apa apa pun ok je .
Yang penting hati ada baik ..kah kah kah ....

Kalau dalam urusan nak kahwin ,
Risik ni kita hantar wakil, g tanya mak ayah gula yg di sukai .
Pergi merisik ni , bukan tangan kosong ,
Setengah tempat kena lah bawa
Cincin mas belah rotan , ( mas 916 kot )
kain sepasang , makanan yg manis dan lain lain ikut kemampuan .
Kalau di Kelantan , merisik ni terkenal juga dgn perkatan " gi tanya " .

Ni ! ucapan merisik :
Saya ni membawa hajat yang besar ,
Mewakili bagi pihak ..........anu dan anu.....
datang merisik ,
Bunga di taman dah berpunya ke belum ?.
Kalau belum berpunya ,
Kedatangan kami ni nak menyunting .
Ini lah cincin merisik nya . ( bagi je cincin tu ) .

Kalau tak di terima ,
Di beri lah alasan bunga nak belajar lagi ke
bunga budak lagi ke
apa apa lah !!!.
Terus lah di kembalikan cincin risik tu ...

Kadang kadang di tangguhkan jawapan nya ,
Nak berbincang dgn keluaraga dulu .
4 atau 5 hari kalau tak di setujui ,
Di kembalikanlah cinncin risik tuh !!!!!

Kalau di setujui ,
Di ambillah cincin risik tu !!!
Bersambung lah perbicangan seterus nya ...
Bertunang lah pula ..............

Kalau yg dah bercinta tu , lagi senang la kot , dah baik dgn keluarga .
Hihihi ..... Nak kena baik dgn keluarga gula nih !!!!!


Gua ni hantam je!!!
Kalau salah tolong lah perbetulkan .......






5 ulasan:

Insan Biasa berkata...

Dah tahu cara merisik ni senang lor...

Sapa yg teringin on je !!!

:: hayati :: berkata...

emm pandai yer...ad pengalaman ker???...hehehe

Insan Biasa berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Insan Biasa berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Insan Biasa berkata...

cincin belum beli !!!

saiz tak tahu .... huhu!!