Terdapat ralat dalam alat ini

Cinta

Dari jiwa dan raga setiap insan ,
bukan hanya melahirkan cinta pada seorang kekasih ,
cinta juga boleh lahir untuk semua makhluk Allah .

Cinta Yang Paling Utama ,
Cintailah Allah Yang Maha Suci .


Buat kalian ...

Apa saja dari blog ini, andai di ambil tanpa kebenaran,
saya tidak halalkan. Kalian di benarkan link blog ini . Selamat membaca , melihat dan mendengar .. Terima kasih .

Rabu, 20 Januari 2010

Kahwin

Dalam peradaban Melayu
Ada beberapa peringkat untuk berlaku perkahwinan ,

Risik

Tunang

Kahwin

Di amalkan sejak zaman berzaman .

Di masa ini :

Apakah masih perlu risik ?

Apakah masih perlu bertunang ?

Apakah perlu perkahwinan ? ( yang ni saya jawab, " mestilah " hi hi hi ... kahwin tu nikah la ... )

TAK NAK KAHWIN TU MESTI ADA MASALAH ... kah kah kah ...

Jangan lupa !!!!
Lepas kahwin bulan madu ye! ...

5 ulasan:

Insan Biasa berkata...

Sayang !...

Bulan madu tu lepas kahwin tau ,
Bulan madu tu lepas kahwin tau .

Bukan bulan madu dulu lepas tu baru kahwin .

Ingat tu semut2 dan gula2

sya ska manis buah buahan ...

Kata orang senyuman gadis pun manis

senyuman cik adik macm mana ye ? hi hi hi ..

maiyah berkata...

bik yg wajib pun bleh

Insan Biasa berkata...

Ye la Maiyah ,

Tapi, Selalunya budaya sekarang ,

majlis kahwin orang nak buat besar 2 .

sanggup berhutang , asalkan meriah ...

:: hayati :: berkata...

rasany itu bkn takat adat jer kot...memg ada dlm agama kot...tp cume tujuan n cara tu yg mcm da lari skit kot...bykny pkai kot..almaklum kt cameron kn sejuk....huhu

rasany pendpt tu salah kot...
xkira ape pn masalh seseorg, selagi ad akal fikiran yg waras, dia mesti nk kpd kawin... bknkah ia fitrah...adam merasa sunyi tanpa hawa n gitu ler sebalikny...hehe

senyuman cik adik mane2 pn manis....
tp,
cik kak ni senyumanny kelat kot...huhu

:: hayati :: berkata...

hehehe...btol la tu kot