Terdapat ralat dalam alat ini

Cinta

Dari jiwa dan raga setiap insan ,
bukan hanya melahirkan cinta pada seorang kekasih ,
cinta juga boleh lahir untuk semua makhluk Allah .

Cinta Yang Paling Utama ,
Cintailah Allah Yang Maha Suci .


Buat kalian ...

Apa saja dari blog ini, andai di ambil tanpa kebenaran,
saya tidak halalkan. Kalian di benarkan link blog ini . Selamat membaca , melihat dan mendengar .. Terima kasih .

Rabu, 27 Januari 2010

Gula dan Madu

Aku fikir gula tu perlambangan pada perempuan yang manis .
Sesuai dengan kemanisannya ...
Dan sebab kemanisannya lah di gilai sang semut .

Lelaki bolehkah di katakan manis ?
Kalau dia menjadi kegilaan perempuan ,
Bolehkah dia di panggil gula ?
Dan bolehkah pula dalam hal ni perempuan di gelar si semut ? .

Kalau boleh !
Semut tu mungkin perempuan dan mungkin juga lelaki .

Keliru aku nih !!!!


Yang pasti selalunya wanita boleh terima gula ,
Tapi payah dan boleh juga dikatakan tak mahu madu ...

Kadang kadang je ada wanita ( isteri ) yang mencari gula untuk di jadikan madu ...
Mungkin banyak sebab sebab tuh !!!!

Kadang kadang ada juga gula suka menjadi madu .
Mungkin banyak sebab sebab nya tuh !!! .

Lelaki memang suka gula ,
Dan ramai juga yg suka madu ...


Tapi semut yg sebenar suka gula , Dia tak suka madu .
Kata si penjual madu .
Nak kenal madu yang asli ,
Kalau di dedahkan pun semut tak usik .


Hihihi !!!!
Wahai gadis gadis , awak suka gula ke suka madu ???
Wahai isteri isteri , awak suka gula ke suka madu ???

Wahai lelaki !!!! suka madu tak ?
Madu dua
Madu Tiga
Madu Empat

Banyak kisah madu ni .
Siapa ada pengalaman bermadu atau di madu ???????

Betulkah kalau kita kata " cinta semanis madu " .?.

2 ulasan:

:: hayati :: berkata...

sy pn keliru sal gula n semut tuh!!!!!!

madu tu xsuka pn kena terima....

semut sebenar bknny langsung xsentuh madu, klu madu tu skit dia sentuh juga raseny...hehe

Insan Biasa berkata...

Betul la agak nya kata hayati tu ...

gua pun tak biasa bab bab madu ni .