Cinta

Dari jiwa dan raga setiap insan ,
bukan hanya melahirkan cinta pada seorang kekasih ,
cinta juga boleh lahir untuk semua makhluk Allah .

Cinta Yang Paling Utama ,
Cintailah Allah Yang Maha Suci .


Buat kalian ...

Apa saja dari blog ini, andai di ambil tanpa kebenaran,
saya tidak halalkan. Kalian di benarkan link blog ini . Selamat membaca , melihat dan mendengar .. Terima kasih .

Selasa, 15 November 2011

Surat Buat Insan Yang Terlalai

Surat Buat Insan Yang Terlalai
( catantan ini untuk ingatan buat diriku
dan insan2 yg sudi menghayati erti rindu dan cinta sejati ..)

Kau sentuh hatiku
Bicara indahmu sering menggoda
Itu tipu daya hasutan syaitan
Aku benci !!!

Aku penuh yakin
Cinta yang suci itu kerana Allah
Cinta dan rindu
yang bertentangan dengan hukum Allah
Padaku
itu cinta dan rindu yang palsu

Sedayaku
Aku menjauhinya
Jangan dekati aku

Kembalilah kau kepada kebenaran
Himpunlah sebanyak pahala
Jangan kau mencari dosa

Insan makhluk yang mulia
Jangan kau menukarnya menjadi hina
Jangan ikut si kucing
Biarkanlah dia dengan lumrahnya
Satu betina beberapa jantan
Biarkanlah dia ....
Ingatlah!!!
ada pembalasan menunggu kita

Semurni cinta dan rindu
cinta dan rindu sejati
Adalah yang diredai Ilahi.

insan biasa

15.11.11 .

Tiada ulasan: