Cinta

Dari jiwa dan raga setiap insan ,
bukan hanya melahirkan cinta pada seorang kekasih ,
cinta juga boleh lahir untuk semua makhluk Allah .

Cinta Yang Paling Utama ,
Cintailah Allah Yang Maha Suci .


Buat kalian ...

Apa saja dari blog ini, andai di ambil tanpa kebenaran,
saya tidak halalkan. Kalian di benarkan link blog ini . Selamat membaca , melihat dan mendengar .. Terima kasih .

Jumaat, 11 November 2011

Sebuah Puisi Cinta

Sebuah Puisi Cinta

Ingin ku nukilkan suara hati
Buat insan yang pernah kecewa

Aku juga pernah kecewa
Pedih pilu telah di rasa
Jantung di hiris sembilu
Hati berdarah tiap ketika

Begitulah kisah lama
Tiap ketika tidak terlupa

Kini takdir kita bersua
Biar di lain ketika
Biar di lain suasana
Cinta mula berbunga
Mampukah berkembang harumnya

Andai ini satu kesungguhan
Ingin ku bawa kau dalam taman asmaraku
Ingin ku belai dikau tiap waktu
Biar malam yang kusam menjadi syahdu
Bayu dan embun akan saksikan
Dua hati bercantum dalam satu rasa
Dua kasih bercantum dalam satu cinta
Mengalir sayang bagai titisan madu
Mahligai bahagia kau dan aku

Di sini kita lupakan kisah luka
Di sini kita kikis rasa pilu
Kita tersenyum dari waktu ke waktu
Sejujur cinta dari mu
Ku peluk ku simpan rapi di hati
Bersama nafas jadi sebati

Apakah kau datang dalam ilusi
Apakah kau datang dalam realiti
Hingga kini lama ku nanti

Suara halus memuja keindahan budi mu
Itulah aku
Suara seni memuji kau yang jelita
Itulah aku

Lelaki yang sayang cari-cari
Sayang temui dalam mimpi-mimpi
Itulah aku yang terus merindui ...

insan biasa

11.11.11
Kuala Lumpur.

Tiada ulasan: