Cinta

Dari jiwa dan raga setiap insan ,
bukan hanya melahirkan cinta pada seorang kekasih ,
cinta juga boleh lahir untuk semua makhluk Allah .

Cinta Yang Paling Utama ,
Cintailah Allah Yang Maha Suci .


Buat kalian ...

Apa saja dari blog ini, andai di ambil tanpa kebenaran,
saya tidak halalkan. Kalian di benarkan link blog ini . Selamat membaca , melihat dan mendengar .. Terima kasih .

Isnin, 14 November 2011

DETIK PERCINTAAN



DETIK PERCINTAAN

( catatan ini tidak indah, Tapi dia terindah di hatiku )

Kinilah saat itu
Telah lamaku tunggu
Lama sungguh aku merindu
Sendu hati kasih padamu

Kinilah saat itu
Ku ucapkan padamu
Kaulah wajah perempuan cinta hatiku
Apa lagi kau termanggu
Katakan rasa sayang di hatimu
Andai itu sebenarnya di hatimu

Kinilah saat itu
Aku datang padamu
Akan ku masuki sudut jiwa mu
Daerah sangat seni milik insani
Andai aku di izinkan jadi penghuni
Aku tidak kemana lagi

Kinilah saat itu
Kita bersama di titian realiti
Kita hindari lautan api
Kita renangi lautan budi
Percintaan segar di pentas duniawi
Hidup jujur di haruman murni
Indah suci hingga ukhrawi

Kinilah saat itu
Seloka khayalan lelaki serba kekurangan
Buat perempuan yang jadi pujaan
Ceritera rindunya akan berterusan
Tapi tidak ada kesudahan
Darjat harta menjadi jurang
Buat aku tidak tercapai tangan
Tiada sayap ku cuba terbang
Aku percaya aku boleh terbang
Hakikatnya hanya hayalan

Kinilah saat itu
Hari kian petang
Mataharikan terbenam
Sinar indahnya ku bawa dalam mimpi malam
Lena dalam tidur yang panjang ....

insan biasa

Kuala Lumpur
14.11.11.

Tiada ulasan: