Terdapat ralat dalam alat ini

Cinta

Dari jiwa dan raga setiap insan ,
bukan hanya melahirkan cinta pada seorang kekasih ,
cinta juga boleh lahir untuk semua makhluk Allah .

Cinta Yang Paling Utama ,
Cintailah Allah Yang Maha Suci .


Buat kalian ...

Apa saja dari blog ini, andai di ambil tanpa kebenaran,
saya tidak halalkan. Kalian di benarkan link blog ini . Selamat membaca , melihat dan mendengar .. Terima kasih .

Khamis, 12 November 2009

Kartika Sari Dewi

Nama yg menghangat kan perlaksanaan hukuman secara Islam .

Di hukum rotan kerana minum arak ,
di sebuah hotel di Cerating , Pahang .

Belia rela menerima hukuman ......
Aku tak tahu lah kenapa ???
tapi harap nya kerana keinsafan ....

Sekarang Kartika ada membuat kerja amal ,
dia berdepan dgn konflik penangguhan hukuman .....

Menunggu ada lah suatu keadaan yg tidak selesa !!!

Ini pula menunggu untuk di rotan !!!
pasti gelisah ,
pasti tertekan ,
pasti teringat kan kesakitan yg bakal di rasai ....
menghitung hari yg tak pasti ......
tak tahu bila nak di rotan !!!!

Penangguhan ...

Mungkin juga itu satu hukuman .....
penantian ada lah satu hukuman .

sabar lah meghadapi nya .......
Semoga kau mendapat keampunan dari Tuhan yg Maha Berkuasa .

Kepada manusia...
dan juga ingat kan diri ku sendiri ,
Berfikir lah sebelum melaku kan apa jua perbuatan ...
Supaya tidak menyesal kemudian ...............


5 ulasan:

~hAti bErgEL0jaK!~ berkata...

em.tahu takper.kesian gak kat beliau.tapi mungkin itu balasan-NYA.beliau kena redha ajela ekk.

Putra Al-Maliki berkata...

mungkin dengan terlaksanya hukuman rotan nie, akan membuatkan setiap rakyat malaysia beragama islam berfikir 1000 sebelum meminum arak...

Putra Al-Maliki berkata...

Hi! Salam ziarah. Jom xchange link & sila komen entri blog saya di http://putraalmaliki.via.my/ . TQ.

eyena berkata...

Ahai.. zaman sekarang mcm2 ada..hmm kita ambik kisah ni sebagai pengajaran kan..

zura berkata...

insya'allah..mudah2an kita xtergolong dikalangan org yg begitu