Terdapat ralat dalam alat ini

Cinta

Dari jiwa dan raga setiap insan ,
bukan hanya melahirkan cinta pada seorang kekasih ,
cinta juga boleh lahir untuk semua makhluk Allah .

Cinta Yang Paling Utama ,
Cintailah Allah Yang Maha Suci .


Buat kalian ...

Apa saja dari blog ini, andai di ambil tanpa kebenaran,
saya tidak halalkan. Kalian di benarkan link blog ini . Selamat membaca , melihat dan mendengar .. Terima kasih .

Isnin, 2 November 2009

Bercinta lepas kahwin ?????

Salepas kahwin macam macam terjadi .......

Ada pasangan yg bergembira dan terus berbahagia selama nya .....

Ada juga pasangan yg kecewa berduka dan bercerai satelah kahwin tak sampai pun satu bulan .

Ada juga pasangan yg tak bahagia , tetap juga meneruskan ikatan perkahwinan ,
biar pun rumah tangga dalam kedukaan .

Apa kah kebahagiaan di nikmati kerana ada nya ,
kasih sayang dan cinta ??? .

Apa kah kebahagiaan di nikmati kerana dorongan sex atau keadaan persekitaran yg menyenangkan ???.

Mungkin kah kesesuaian antara pasangan di perlukan untuk mencapai kebahagiaan ???.

Ada kah baik berkenalan dan bercinta dahulu sabelum kahwin ???.
Erti nya Cinta dahulu lepas tu baru kahwin .

Patut kah kahwin dulu , lepas tu Cinta akan lahir ???.

Macam macam keadaan boleh timbul !!!!
Berkasih dan bercinta sampai satu dunia dah tahu pun kalau tak jadi kahwin masalah juga .
Elok kah kalau diam diam je bercita , tahu tahu buat kad jemputan majlis kahwin ?.
Bila bercinta tu banyak pula pekara yg boleh terdorong untuk di buat ....
kadang terlalu mesra di buai kasih dan cinta ...
berpimpin tangan , berpelukan , berciuman ......
Tak tahan oleh desakan nafsu .... sex pun bermula .......

Kalau kahwin dgn pasangan yg tak kenal tak masalah ke pula ???
Tak tahu hati budi !!!
Tak tahu sangat keadaan fizikal nya !!!
Nanti tersalah dapat pasangan !!!!

Entah lah !!!!!
Bila agak nya paling elok untuk bercinta ??????



5 ulasan:

Insan Biasa berkata...

Hairiyahya bertanya aku bercita dgn sape ???
Hihihi ..aku bercita dgn bayang bayang bidadari pilihan ku .....
Nak ikut cara aku ??? boleh je... tapi ..Tapi ..
Awas!!! jangan sampai gila bayang ye !!!!!!

ellenyna berkata...

entahlah, tak tahu. mcm kene bergantung pada diri masing-masing. give and take org slalu cakap kan..

Putra Al-Maliki berkata...

mengikut kaedah islam, kawen dulu baru bercinta.. nie adalah untuk menjaga maruah dan kehormatan baek lelaki maupun perempuan.. biler bercita sebelum kawen, dikhuatiri nafsu sentiasa mengajak kite melakukan perkara yang tidak mengikut acuan ketike menjalinkan perhubungan anatara lelaki dan perempuan yang bukan muhrim...

eiza in the house.. berkata...

betul kata putra tu..semuanya kita serahkan pd Allah menentukannya..smbil kita mengambil kata sepakat utk memahami diri masing2..:)

nurayunni berkata...

cinta selpas kawen lebih bhagia....kite bl0m kenal sepunuhnyer seser0ng walpupn bercinta brtahun-tahun lamenyer...