Terdapat ralat dalam alat ini

Cinta

Dari jiwa dan raga setiap insan ,
bukan hanya melahirkan cinta pada seorang kekasih ,
cinta juga boleh lahir untuk semua makhluk Allah .

Cinta Yang Paling Utama ,
Cintailah Allah Yang Maha Suci .


Buat kalian ...

Apa saja dari blog ini, andai di ambil tanpa kebenaran,
saya tidak halalkan. Kalian di benarkan link blog ini . Selamat membaca , melihat dan mendengar .. Terima kasih .

Ahad, 22 November 2009

Dia



Cantik kah Dia ?
Dia bukan Nora .
Tapi rupa Nora agak agak macam tu la .
Kecantikan ada lah penilaian setiap insan .
Kita lihat cantik tak semesti orang lain juga lihat cantik .

Aku cuma kenalan biasa dgn Nora .
Jangan di salah anggap ....
Kecantikan nya tak selayak dgn aku !!!

Layak nya dia di panggil Datin Nora bila salepas kahwin ....
Itu lah Nora .....
Sayang seribu kali sayang !!!!!
Siapa lah aku .

Moga aku tidak mendorong kan cinta ku pada kecantikan .
Moga kekasih ku bukan kerana rupa .

Aku faham , rupa yg cantik akan pudar jua nanti nya di kikis usia ....
Andai cinta di sandarkan pada kecantikan semata mata,
Mungkin akan terhakis dgn terhakis nya kecomelan paras rupa .....

Mustahil ada nenek secantik cucu berusia belasan tahun....

Hati dan budi pula mungkin kah kekal hingga ke bila ???
Tidak mungkin kah ombak dan angin ribut menghakis kesetiaan dan kemurnian cinta ????????

Kenapa ada suami yg kahwin lagi ?
Kenapa ada isteri yg di tangkap kerana berduaan dgn lelaki lain ?

Mungkin kah hati juga berubah saperti pantai bila di hempas gelora ...
Aku lihat coretan awan putih di langit biru setiap hari berubah corak nya .
Setia kah hati insan ????????





4 ulasan:

khairul onggon berkata...

Satu persoalan yg mmg susah nak jawab ehehh.. zaman sekarang ni mcm2 kes je.. suami org, bini org, cinta org, orang-orang eehhh... ehehehe...

Hasan berkata...

dia memang cantik,saya pun suka

:: hayati :: berkata...

Moga aku tidak mendorong kan cinta ku pada kecantikan...Moga kekasih ku bukan kerana rupa <-- biar sy aminkn doa ini....aminnn yaAllah....

jgn juga cinta krn termkn atau terhutang budi... sbb ia akn pudar gak bla rasa diri da membalas budi...tp cinta ler sidia krn dia isteri kta yg berhak menerima cinta kta...

Ahmad Ramli berkata...

Berusahalah untuk melihat kecantikan melalui pandangan Tuhan. Nescaya akan bertemu kecantikan yang tidak akan pudar dan berubah hingga ke hari kiamat.