Terdapat ralat dalam alat ini

Cinta

Dari jiwa dan raga setiap insan ,
bukan hanya melahirkan cinta pada seorang kekasih ,
cinta juga boleh lahir untuk semua makhluk Allah .

Cinta Yang Paling Utama ,
Cintailah Allah Yang Maha Suci .


Buat kalian ...

Apa saja dari blog ini, andai di ambil tanpa kebenaran,
saya tidak halalkan. Kalian di benarkan link blog ini . Selamat membaca , melihat dan mendengar .. Terima kasih .

Khamis, 4 Februari 2010

Masihkah cinta ...

Masihkah cinta ...


Masih kekalkah cinta di hati mu
Sebagai menyahut cinta pada mu
Atau telah kau padamkan .

Kau bukan" bodo" sayang
Kau bukan penagih cinta sayang
Cinta itu datang pada mu .

Kau berhak untuk bercinta
Andainya kau reda .

Mudahkah hati mu menulis dan memadam cinta
Tidak menangiskah hati mu sayang .

Mungkinkah segala galanya kerana salah sangka
Dan kita terseksa
Membilang waktu untuk berbicara
Menulis kias seloka
Dan kita sama membaca ...
Kadang gembira kadang kecewa .


Insan biasa
Kuala Lumpur
4.2.2010 .



11 ulasan:

Insan Biasa berkata...

Selamat berbicara !!!

Cinta pada mu selama-lamanya.......

min berkata...

bicaraku hanya sendu~~~

:: hayati :: berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
:: hayati :: berkata...

bertuah la kalu cinta itu dtg... lbh2 lg dr insan yg melabuhkn cinta pd Allh...
tp memg dri ini yg bodo tu....n memg dri ini yg menagih tu....tp mungkin skng da tersedar.....yg cinta sbenany mungkin xada pd sy.......
n hati memg menangis andai memadam cinta......tp harus memadamny...mudah2an xlbh terseksa menanti xtau smpi k bila......

:: hayati :: berkata...

eh silap,
cinta mungkin xada wt sy.....

Insan Biasa berkata...

min:

cinta ku hanya merindu ....

Insan Biasa berkata...

Hayati :

Kenapa berkata begitu
Jujurkah hati mu berbicara
Bila berkata mungkin tiada cinta ....

Kenapa harus memadam cinta .

Apa kau derita kerana cinta .

Jijahh @ f.k berkata...

cinta : aku selalu rindu pada mu ...
rindu pada karya intelek mu (hehehe saspen ... saspenn) ... ahaks ..

jijah << selalu salah dalam menilai cinta ... atau cinta itu yg selalu menghanyutkan aku .. yang akhirnya aku terdampar sendiri di daerah sepi ini ....

Jijahh @ f.k berkata...

andai ada jodoh buat kita cewahhhhhhhh...
hahaha boleh... boleh .. nak belajar buat bakul pun boleh ... sejam mengajar RM100 je .. kira cincai kengkawan yer ... hehehe

Insan Biasa berkata...

jijahh ;

Aku jua selalu rindu padamu , rindu ku untuk membaca tulisan seorang gadis ceria
Rindu tul 2 pun hihihi...

Ucapkan selamat tinggal daerah sepi itu ...
Bersama dipelabuhan cinta , membina rindu nyata dan kita berbicara .....

ish ish mengayat ke ni ?????

Insan Biasa berkata...

jijahh :

Moga jodoh tu ada .
Berdoa lah kita....


Mcm ia je ni !!
hihihi ayat ayat cinta .

Bayaran tu , rasanya macam ok je .

Saya terima....... sebanyak RM....
Tunai .

Sahke bilal ?
Mcm mana abg haji ?

sah! Sah ! Sah!

Maka iman Jusoh pun membacalah doa...


Hihihi tapi kalau di kampung biasanya tak diletakkan harga ....

Selalu nya akan berkata :

" Berapa berapa tu terserahlah pada pihak belah sana , elok pihak sana eloklah pihak di sini ...
Nak buat kerja baik , ikut je apa yang patut ..."