Cinta

Dari jiwa dan raga setiap insan ,
bukan hanya melahirkan cinta pada seorang kekasih ,
cinta juga boleh lahir untuk semua makhluk Allah .

Cinta Yang Paling Utama ,
Cintailah Allah Yang Maha Suci .


Buat kalian ...

Apa saja dari blog ini, andai di ambil tanpa kebenaran,
saya tidak halalkan. Kalian di benarkan link blog ini . Selamat membaca , melihat dan mendengar .. Terima kasih .

Jumaat, 5 Februari 2010

Dan aku pasti


Pasti


Aku kumpulkan kekutan diri
Aku mendapat kepastian
Semalam adalah bayang-bayang
Tiada cinta ku temui .

Tidak perlu kau padam
Kerana tiada cinta di hati mu .

Aku hanya menyata cinta
Aku bukan memaksa
Moga engkau tidak salah mengerti
Cinta sejati ku hajati
Bukan terpaksa atau berpura .

Usah menyentuh cinta kalau tidak bersedia
Salah sangka dan tergoda .




Paduka Cinta @ Dr Love .

Insan Biasa
Kuala Lumpur
5.2.2010 .




Rinduku tidak terhenti


Cintaku tetap abadi
Moga cinta yang ku temui
Cinta yang sejati
Buka cinta harta
Bukan cinta rupa
Menjadi kekasih yang setia
Yakin dan percaya .

Rela bersama apa pun ketika
Sudi rela tanpa curiga .

Kau kekasihku
Aku kekasihmu
Kita bersatu dalam satu cinta .



( Bila aku lemah, aku rasa lebih bertenaga )

Insan Biasa
Kuala Lumpur
5.2.2010 .
4-20 pagi .








18 ulasan:

Insan Biasa berkata...

Menagislah sayang semahu hati mu .

Usah menangis kerana kekecewaan .

Menangislah kerana kegembiraan .

Secebis bicara cinta yang kau temui ,

Jadikan pengajaran ...

Paduka Cinta @ Dr Love

Insan Biasa berkata...

Sayang...

Hari hari semalam sentiasa ku kenang,
Gurau senda , sedeh pilu .
Kasih , sayang, rindu dan cinta .
Adalah bicara kita ...
Besok kita tidak pasti ,
Berdoalah pada ILLAHI ..........

Insan Biasa berkata...

Sayang !!!
Hari hari berlalu .
Di sini aku menjadi penanti yang setia merindu catatan ulasan mu ...
Besok apakah hanya aku yg jadi perindu ....
Dan bicara mu mungkinkah sepi ....

Insan Biasa berkata...

Sayang !!!!

Sesuatu yg kita
kasihi
sayangi
rindui
dan cintai
Tak semesti kita boleh miliki .
Itulah lumrah alam ini .
Hidup
Mati
pertemuan
perpisahan
Dan segala galanya IILAHI lah yg
Maha Berkuasa.

Melatidaisy berkata...

Deru ombak pecah berderai
Mengulang pantai datang dan pergi
Begitu kasih insan diibaratkan
Bagai ombak merubah pantai

Tika kasih melestarikan sayang
Semuanya indah dipandang mata
Pabila rasa benci terbit di hati
Rasa kasih dan sayang pun menyisih

Tanda kasih yang abadi
Dalam senang jua dalam kesempitan
Kasih Ilahi tiada bersempadan
Tak memilih siapa tidak berakhir
Kekal selamanya..

JijahJambu@Jj berkata...

Selamat Pagi CINTA ...

Insan Biasa berkata...

melatidaisy :

Tiada percintaan di temui ...
lalu tidak perlu ada kekecewaan .

Doalah pd Illahi ...

Insan Biasa berkata...

Jijahh :

Selamat pagi jijahh .

Selamat menyusun bunga bunga .....

JijahJambu@Jj berkata...

Tak jadi susun bunga ... memasing ada program .. nampak gaya jijah tetap di depan pc .. kalau kalau ada orang nak ajak bersembang .. hehehe

Insan Biasa berkata...

Jijahh :

Nak nak nak !!!!!

JijahJambu@Jj berkata...

aku juga suka DonJuan .. pasti ia harum mewangi ...

YM la ..

Insan Biasa berkata...

hihihi......

Hari ini cinta on YM

hari ini aku merawat cinta

Paduka cinta @ Dr Love
Universiti Pasar Besar Siti Khatijah

:: hayati :: berkata...

setiap kenangn lalu moga ku jdkn pengajaran....

:: hayati :: berkata...

moga doa menjd senjataku....

:: hayati :: berkata...

ari esok memg kita xmengerti...rencana ilahi apetah lg....

:: hayati :: berkata...

mudah2an kita redha menerima....walaupn pedih tp sumeny dtg drNya......

Insan Biasa berkata...

hayati :


Murni budi mu sayang .....

min berkata...

=)