Terdapat ralat dalam alat ini

Cinta

Dari jiwa dan raga setiap insan ,
bukan hanya melahirkan cinta pada seorang kekasih ,
cinta juga boleh lahir untuk semua makhluk Allah .

Cinta Yang Paling Utama ,
Cintailah Allah Yang Maha Suci .


Buat kalian ...

Apa saja dari blog ini, andai di ambil tanpa kebenaran,
saya tidak halalkan. Kalian di benarkan link blog ini . Selamat membaca , melihat dan mendengar .. Terima kasih .

Selasa, 29 September 2009

Sembahyang lah Kamu Sabelum Kamu Di sembahyangkan

Kata kata itu biasa saja ,
dan tak susah untuk di fahami .

Secara mudah nya ,
ingatan untuk kita ,
supaya bersembahyang .

Sekarang jarang aku temui tulisan itu ,
mungkin juga kerana sekarang ,
jarang aku berjalan jalan keluar dari Kuala Lumpur .


Mungkin kah di Kuala Lumpur ni jarang ada tulisan saperti itu ,
mungkin kah warga Kuala Lumpur ini tak payah di beri peringatan ,
iman mereka kuat ?.
Tahap kecintaan pada ugama sangat tinggi ?

Ada kah warga kota ini begitu patuh pada larangan ugama ?,
sebab itu lah banyak nya iklan iklan saperti........
Rumah Urut ,
Rumah Istirehat ,
Rumah Disko ,
Rumah Dangdut ,
di hias dgn lampu warna warni .

Orang orang yg dalam kumpulan ,
dunia kata kau pergi dan kubur kata kau mari ,
pun suka pergi tempat lampu warna warni ,
mungkin dalam lampu tu dia nampak macam muda sikit kot?
itu lah dia suka ,
Hihihi...... jangan marah cik ,
anak Pak Cik tu cantik la........
hmn...... dah berpunya ke ????

macam mana kalau Pak cik jumpa anak Pak Cik kat lampu warna warni tu ???
ah ! ...tentu kuali kata pada arang kau ni hitam ,
dan arang pula kata pada kuali kau ni hitam ,
sama hitam la tu........

ingat lah ...
kuali boleh di cuci ,
bila kuali bersih , mana ada arang lagi.....

Cintai lah kebersihan...........
dan belajar belajar lah sembahyang mayat ,
nanti bila kita jadi mayat,
mudah mudahan , ramai lah orang sembahyang untuk mayat kita..........




Tiada ulasan: