Cinta

Dari jiwa dan raga setiap insan ,
bukan hanya melahirkan cinta pada seorang kekasih ,
cinta juga boleh lahir untuk semua makhluk Allah .

Cinta Yang Paling Utama ,
Cintailah Allah Yang Maha Suci .


Buat kalian ...

Apa saja dari blog ini, andai di ambil tanpa kebenaran,
saya tidak halalkan. Kalian di benarkan link blog ini . Selamat membaca , melihat dan mendengar .. Terima kasih .

Khamis, 4 Februari 2010

Aku bermimpi


Aku bermimpi


Mimpi panjang indah dan pilu
Hari ini aku terjaga
Aku masih tertanya
Benarkah semalam aku bermimpi
Atau aku bermimpi di dalam mimpi .

Aku bertemu bidadari
Pada aku dialah bidadari .

Mungkin dia serang gadis yang ku cari
Dia juga sedang bermimpi
Di takdirkan aku dan dia bertemu dalam mimpi
Lalu dia ku pilih menjadi bidadari .

Bila disuluh sinar matahari
Hilanglah mimpi andai dia sebuah mimpi
Yang tinggal kenyataan yang hakiki .

Lalu aku mencari kepastian
Pasti ada di dunia ini .




Insan biasa
Kuala Lumpur
4.2.2010
9-20 Malam .
( Bila aku merindu , tapi tidak ku temui rindu )


13 ulasan:

min berkata...

mimpi dalam realiti..
mencari dalam fantasi..
huraikan identiti..
carilah diri sendiri..
pasti kamu temui nanti..
apa yg dicari..

~mimpi itu indah andainya bersulam rasa~

Insan Biasa berkata...

min :

Biar cintanya datang sendiri ,
bila membaca tulisan ini .
Aku rindu cinta yg sebegini....
hihihi...

JijahJambu@Jj berkata...

aku mahu bermimpi ...

min berkata...

biarkan berlalu begini..
andai rasamu mengerti..
rindumu..mimpimu..
datang sendiri..
memberi salam kasih..
tersenyum penuh sayang..

Melatidaisy berkata...

biarkan diri bermimpi andai itu penyembuh hati..

namun jangan leka tentang hakikat hidup..yang sentiasa meniti pasti..

semoga bertemu bidadari hati :)

Insan Biasa berkata...

Jijahh :

Kita bertemu dalam mimpi...

Insan Biasa berkata...

min :

Pada siapa rindu ini

padanyalah kasih dan sayang .

Insan Biasa berkata...

melatidaisy :

Ku nanti bidadari itu ,
aku cinta pada mu sayang ...

:: hayati :: berkata...

mimpi rasa bagai nyata...
tp bila terjaga bru sedar hakikatny......
moga bidadari itu kn kau ketemu....di alam pasti.....bkn hanya sekadar mimpi di alam mimpi........

Insan Biasa berkata...

hayati :

Mimpi ku di alam nyata .
Dia tiba dan berpaling muka ....

Insan Biasa berkata...

hayati :

Mimpi ku di alam nyata .
Dia tiba dan berpaling muka ....

:: hayati :: berkata...

berpaling krn malu atau ape???....huhu

Insan Biasa berkata...

Hihihi...

tak tau la sayang .