Terdapat ralat dalam alat ini

Cinta

Dari jiwa dan raga setiap insan ,
bukan hanya melahirkan cinta pada seorang kekasih ,
cinta juga boleh lahir untuk semua makhluk Allah .

Cinta Yang Paling Utama ,
Cintailah Allah Yang Maha Suci .


Buat kalian ...

Apa saja dari blog ini, andai di ambil tanpa kebenaran,
saya tidak halalkan. Kalian di benarkan link blog ini . Selamat membaca , melihat dan mendengar .. Terima kasih .

Sabtu, 19 Disember 2009

Semacam aku memahami diri ku

Tadi aku menghadiri majlis perkahwinan seseorang yg aku kenal baik .

Murni nya cinta mereka ,

Merah inai di jari ,

Berpimpin tangan naik ke pelamin .

Cinta , kasih dan sayang menjadi ikatan suami dan isteri .


Petang ini aku sendirian di rumah .

Terkenang bayak kisah kisah yg telah lepas .

Tentang khayalan .

Tentang mimpi .

Terasa sangat , aku semacam satu keinsafan .

Itu semua bukan nya kenyataan yang nyata .


Aku ingin berjalan di alam yg nyata .

Aku tidak mahu semacam layang layang putus tali .

Bermain awan putih dan mengejar bayang bayang ,


Di alam yg nyata ini aku perlu berhati hati .

agar hati tidak ternoda .

agar aku tidak kesesatan ................


Di takhdirkan aku bertemu dia .....

Akan ku belai kasih sayang dan ikatan cinta .

Sama sama merasa nikmat bahagia .


Andai nya dia tetap tidak menjelma ,

akan ku cari dan ku tunggu hingga ke bila bila .

Aku tidak akan menyalahkan sesiapa .....

Kerana diri aku sendiri lah segala gala .


Perlu kah aku mengatakan suka .....

Andai aku jumpa dia yg berkenan di hati .

Berani kah aku untuk berkata ?





12 ulasan:

Insan Biasa berkata...

Pertemuan....

Perpisahan ....

lumrah dunia ini .

Kekadang kita bertemu , hanya untuk berpisah .

kenangi lah pertemuan dan perpisahan .......

Insan Biasa berkata...

Selalu nya pertemuan boleh membawa bahagia , tetapi tidak semesti nya begitu .

Selalu nya perpisahan akan menyebabkan susah hati ,kerinduan dan bertanya bila untuk jumpa lagi ,tetapi tidak semesti nya begitu .

Insan Biasa berkata...

Teman !
Aku rasa begitu dekat dgn mu di alam saber ini .

Andai nya kita terlerai di saber ini jadi lah ia kenang kenagan manis dalam perjalanan hidup ku .

Insan Biasa berkata...

Teman !
Saber ini penuh dgn teka teki yg kadang sukar untuk di mengerti ......

Insan Biasa berkata...

Kadang di sini cita berbunga ......

Di sini juga cinta berderai dan hanyut bersama arus saber yg bergolombang dalam putaran nya ....

Insan Biasa berkata...

di mana pun dunia kita . bila hati berkata cinta, dia tetap cinta ......

Bersatu dan berbahagia lah hati sepasang kekasih ......... yg setia dan ikhlas memuja .

Insan Biasa berkata...

Jangan pula terlupa berdoa pada Illahi .

Itu lah Kuasa Yang Maha Berkuasa .

Pertemuan , perpisahan , hidup , mati dan segala gala nya ............

Insan Biasa berkata...

pasti indah nya percitaan , mencintai dan di cintai .

Pasti kecewa nya mencintai , tapi percintaan di nodai ......

a kl citizen berkata...

assalammualaikum

macam tak nak beri orang lain comment je...
jangan emo sangat ya...
bertenang...

Insan Biasa berkata...

salam...

Terima kasih kerana sudi menulis .

Keadaan tenang je .....

:: hayati :: berkata...

saat melihat org lain sdg meniti bahagia, memg terasa dri sendri pn nk melaluiny…normal la tu...

insanbiasa, mudah2an kta xlupe sebut insyaAllah saat berkata nk wt sesuatu...

n kalu da jumpe yg berkenan tu, sebaikny wt solt istikharah dlu utk tahu adakah dia yg terbaik utk dri kamu, dunia kamu n akhirat kamu...

semoga berjaya...n mendpt petunjuk...amin...

M O N I C A berkata...

semoga yang terbaik selalu dengan anda..:)