Cinta

Dari jiwa dan raga setiap insan ,
bukan hanya melahirkan cinta pada seorang kekasih ,
cinta juga boleh lahir untuk semua makhluk Allah .

Cinta Yang Paling Utama ,
Cintailah Allah Yang Maha Suci .


Buat kalian ...

Apa saja dari blog ini, andai di ambil tanpa kebenaran,
saya tidak halalkan. Kalian di benarkan link blog ini . Selamat membaca , melihat dan mendengar .. Terima kasih .

Rabu, 14 Mac 2012

Syair buat Virda

SYAIR BUAT VIRDA
Sayang ku Virda !
kita bertemu di wilayah rindu
di situ ada kamar asmara indah buat kita
kau hiasi bunga-bunga harum indah di dada comelmu
kau simpan duri-duri berbisa di balik selendang suteramu
kau tusuk hatiku tika aku terlena di malam cinta
Virda ku !
tidak terhenti berdarah hingga kini
deritanya bersama setiap detik nafasku
bicara lembut dari bibir manismu
telah menjadi bara membakar jantungku
Virda sayang !
apapun yang telah kualami
rasa kasihku padamu tiada pernah luntur
tiada saat waktu rasa benci padamu
kalbuku berkata kau tetap kekasihku
Oh ! Virda !
tika aku sendirian di lembah sepi
kaukah yang datang lagi menegur jiwaku
harum seperti wangian tubuhmu
aku jadi tak menentu
apakah hanya khayalan
atau kenyataan yang ku temu
Virda wanitaku !
penawar itu tersimpan olehmu
sudilah hulurkan padaku
buat penyembuh duka lara
aku ingin kembali bercinta
moga aku bertemu bahagia .

insaan bias
14 march 2012

Tiada ulasan: