Cinta

Dari jiwa dan raga setiap insan ,
bukan hanya melahirkan cinta pada seorang kekasih ,
cinta juga boleh lahir untuk semua makhluk Allah .

Cinta Yang Paling Utama ,
Cintailah Allah Yang Maha Suci .


Buat kalian ...

Apa saja dari blog ini, andai di ambil tanpa kebenaran,
saya tidak halalkan. Kalian di benarkan link blog ini . Selamat membaca , melihat dan mendengar .. Terima kasih .

Isnin, 19 September 2011

AKULAH ITU


AKULAH ITU

Pemotong rumput itu
Itulah aku
Tika kau di jendela rumahmu
Pernah kau tersenyum padaku
Apakah ertinya tidakku fahami
Tika itu basah bajuku di banjiri peluh
Di bawah panas matahari
Aku dahagakan secawan air putih
Tapi aku diamkan suaraku
Tidak layak rasanya
Untuk aku menyentuhi cawanmu yang bersih
Seharian aku dan rumput
Kelihatan tanganku kotor .

insan biasa

10 55 mlm
19.9.2011
Pinggiran Sungai Klang .

2 ulasan:

:: hayati :: berkata...

suke bace kisah sipemotong rumput ni, ada sambungnny x??

Insan Biasa berkata...

tq hayati ...