Cinta

Dari jiwa dan raga setiap insan ,
bukan hanya melahirkan cinta pada seorang kekasih ,
cinta juga boleh lahir untuk semua makhluk Allah .

Cinta Yang Paling Utama ,
Cintailah Allah Yang Maha Suci .


Buat kalian ...

Apa saja dari blog ini, andai di ambil tanpa kebenaran,
saya tidak halalkan. Kalian di benarkan link blog ini . Selamat membaca , melihat dan mendengar .. Terima kasih .

Khamis, 27 Oktober 2011

ILUSI HATI

ILUSI HATI

Petang ini
Aku di taman ini
Sepi tanpa penghuni
Sepi tanpa wajah insani

Hujan baru berhenti
Aku sendiri
Langkahku berhati-hati
Jalan licin merbahayakan diri
Suara bayu berbisik tanpaku mengerti

Cuaca redup tanpa sinar mentari
Entah apa yang ku cari
Dalam suasana begini
Tiada indah yang ku temui
Aku berbicara dengan ilusi
Aku berbicara dengan hati

Air di kolam Taman Bukit Jalil jernih suci
Ku lihat anak-anak ikan berlari-lari
Di kejar ikan-ikan besar berlagak gergasi
Satu kiasan kehidupan realiti
Insan yang lemah pandai-pandailah bawa diri
Agar tidak mati sebelum mati

Kau yang ku kasihi
Di manakah dikau di saat begini
Andai kau bersama di sini
Indah ceria taman ini
Bunga-bunga menjadi harum dan berseri
Ku sunting kau tanpa bertangguh lagi
Malam bukan lagi berteman mimpi
Siang bukan lagi berteman ilusi
Syahdulah cinta dari hati ke hati.

insan biasa

27.10.2011
Kuala Lumpur.

Tiada ulasan: