Cinta

Dari jiwa dan raga setiap insan ,
bukan hanya melahirkan cinta pada seorang kekasih ,
cinta juga boleh lahir untuk semua makhluk Allah .

Cinta Yang Paling Utama ,

Cintailah Allah Yang Maha Suci .

Buat kalian ...

Apa saja dari blog ini, andai di ambil tanpa kebenaran,
saya tidak halalkan. Kalian di benarkan link blog ini . Selamat membaca , melihat dan mendengar .. Terima kasih .

Sabtu, 31 Oktober 2009

Jangan keliru .........


Jangan keliru dgn gambar ni ,
tempat makan ni bukan kat Thai ,
Baru sekejap tadi aku ambil gambar ni kat Jln Klang Lama , K.Lumpur .
di KL ni macam macam boleh tengok !!!
Kalau hari minggu kat kota raya terasa pula macam kat Manila ,
Kat Chow Kit terasa macam kat Medan pulak ,
Senang saja kalau nak lihat abang Afrika ,
senang saja kalau nak lihat abang Bangla ,
macam macam lagi abang dari negara luar kita boleh jumpa ,
ramai nya pendatang asing di negara kita .
Supaya kita sedar ,
semoga kita sayangi negara kita ,
negara kita menjadi tumpuan orang lain untuk mencari kehidupan .......
Jaga jaga !!!!
Jangan nanti ekonomi dan seterus nya politik negara kita di kuasai orang lain !!!!
Hihihi ...... ada juga perempuan Malaysia tergila gila kan pendatang asing ni .
Masalah ! masalah ! ......

Wahai si Suami kenapa begitu ????

Wanita berusia akhir 20 an itu begitu sedeh .....

Dia di tinggalkan oleh suami sejak 6 bulan yg lalu ,

Semenjak 6 bulan dia telah di madukan ,

nama madu macm manis , tapi pahit macm hempedu atau mungkin lagi pahit .....

Dia merelakan perkahwinan baru suami nya itu !!!!

tak di sangka begini jadi nya .....

Dia tinggal bersama satu orang anak nya ,

bekerja sebagai juru jual di pasaraya .

Dah lah sakit hati di buat oleh perangai suami nya ,

Masaalah wang juga menghimpit nya kini ....

bayar sewa umah !!

bayar untuk orang menjaga anak nya yg berumur 3 tahun !!

susu anak ,

makan dan pakai .....


Masa bercita janji nya nak bernang lautan api ,

lurah sama di turuni ,

gunung sama di daki ,

Itu semua menjadi hayalan dlm percintaan saja bagi wanita itu ......

Kenyataan nya !!!!!

Api itu panas !

Madu itu pahit !

Lidah tak bertulang ,

Senang nya berubah .....

Wahai apa lah nak ku katakan ,

pasti kau tahu apa sepatut nya nak buat wahai isteri yg di tinggal kan ......

Jumpa lah orang yg sepatut nya untuk buat aduan ,

Semoga kau di beri perlindungan oleh Tuhan Yang Maha Kuasa.

Semoga kau tak terjerumus ke lembah kehinaan ......

kerana di kota ini pintu durjana tebuka luas ....

Tangan tangan jahat melambai lambai kau untuk berbuat noda......

Jumaat, 30 Oktober 2009

Masjid Kristal Ganu Kite , dan persekitaran.... (Kenangan dan Pengajaran bersama saudara saudara ku )













Maaf kan Aku wahai adik beradik ku...............

Dalam perjalan balik , salepas melawat masjid kristal ,

aku memaksa diri ku balik megikut jalan yg berlainan .....

biar pun aku bersendirian ...........

Aku tak mahu nanti kata kata ku menghiris hati di antara kamu bila aku bersuara lagi banyak !!!!!

Semoga kamu semua tahu !!!!!

Semoga kamu semua mengerti ..........

Pada situasi tertentu Aku seorang penakut !!!

Aku Takut pada Kelajuan ...

Memandu waktu malam dalam keadaan jalan yg tak pasti .

Aku takut kehilangan anggota badan ku !!!

Aku takut kehilangan anggota badan insan insan lain yg bersama dalam kenderaan ku .

aku tak mahu parut lahir di badan ku .

Aku tak mahu parut lahir di anggota badan insan insan yg ada dalam kenderaan ku .

Aku tak mahu mengejar kesusahan ......

Maafkan Aku !!!

Maafkan Aku !!!

Maafkan Aku !!!

Andai cara ku salah pada pandangan mu ......

Aku tidak salah kan kamu !!!

Aku sayangi kamu selama lama nya .....

Terowong Genting





Aku selalu melalaui Terowong ini bila balik ke desa ku .

Bila memandu aku ada falasafah yg ku cipta sendiri .

" Perlahan tidak kelewatan , lebih baik dari cepat tidak kesampaian "

Jadi bila memandu aku pandu perlahan je ......

Aku selalu berkata pada diri ku .

" Aku kuat kerana pandu perlahan pun aku tak terasa nak tidor ....... "

Aku selalu dengar orang kata kalau pandu perlahan nanti terasa nak tidor.........

Tapi ingat !!!!!!

Kalau pandu laju pula ,

Takut nanti terus tidor yg panjang ................

Khamis, 29 Oktober 2009

Ada ada saja !!!!!

Kalau Bos balik lewat ,
ye la tu banyak kerja .....
kesian bos !!!!
Balik umah Datin dah keluar ......

kalau pekerja balik lambat ,
ooooo..kaki ampu la tu !!!!
Nak cari OT la tu ....
Balik umah nanti tentu la kena soal siasat kat bini .... hu hu ....

Kalau bos datang lambat ,
malam tadi Bos lambat tidor g jumpa dgn pelanggan ....
balik umah sekejap je keluar lagi ...
( Bukan jumpa pegawai perhubungan pelanggan ye.... ).

Kalau pekerja datang lambat ,
Ala...malam malam merayap !!!,
dah ada bini pun keluar malam lagi .....
mula la tak boleh bangun pagi .....
(Konon konon g belajar ugama ).

Itu lah lumrah dunia ,
yang rendah selalu terpijak dan di pijak .

Yang tinggi selalu di ampu ,
dan kadang terpaksa di ampu ,
kadang mencabul di tafsirkan gurauan .....

kalau yg rendah bergurau di kata kan gatal , gedik ,
tak kena gaya badan tara untung , di kata mencabul .
Hati hati lah wahai............

ada juga terdengar !!!
perang saraf kerana berebut Bos .....
hi hi hi .... nak jadi isteri no dua ,
no 3 pun tak pe ,
no 4 pun ok ,
Gembira Bos .....
Hidup dalam kemanisan madu !!!!!!

Dah jadi bini muda jangan jadi Raja Putri ,
kesian yg tua ....
ingat ye ! setiap yg muda akan jadi tua.......
ha ha ha .....
diam !
diam !
diam !
nanti bini Bos tahu !!!!!!!!

Rabu, 28 Oktober 2009

Ada Suami tapi kahwin lagi .....

Terjadi di Kelantan .....
Bermula dgn perkenalan seorang duda warga Kelantan ,
dgn seorang perempuan berasal dari Selatan Thai ,
rengkas kan cerita ,
Wanita itu di kata kan memang comel !!!!!
bersayang sayang ,
bercinta cinta ,
berkahwin lah di selatan Thai .

Tinggal lah bersama di rumah yg telah serba lengkap dgn kelengkapan rumah ,
salepas sabulan ,
semasa suami tak ada di rumah ,
si isteri bawa keluar semua kelengkapan rumah ,
( Sewa lori ..ooooo )
bersama apa apa lah yg bernilai ,
kemudian isteri nya pun terus lah hilang .......

berbulan kemudian ,
siasat punya siasat .....
dapat lah di jejaki si isteri nya dah berada di selatan Thai ,
bersama dgn suami yg asal .

Rupa rupa nya itu lah cara pasangan suami isteri itu mencari duit .......
Si suami rela asal kan dapat duit ,
Si isteri pula mungkin seronok dapat suami sementara dan duit .....

Tah berapa orang lah si suami tu ada isteri !!!!
Mungkin kalau lagi banyak isteri ,
lagi banyak lah hasil .......

si Isteri pun tak tahu lah ,
dah berapa orang lelaki yg pernah berkahwin dgn dia .

Pasti banyak pengalaman ,
memikat hati si lelaki .....
dan bila tergoda !!!!!
harta benda si lelaki melayang ............

Di KL.......
Aku pernah bersembang dgn seorang wanita warga asing ,
Cantik la juga nampak macam gadis lagi ,
dia dah kahwin masa umur 15 lagi ,
masa sembang dgn aku tu umur dia dalam 20 tahun ,
ada anak satu orang tinggal bersama suami nya di kg ,
suami dia ada di negara nya .
Dia di sini sendirian .
Mau teman !!!!

pakaian nya dedah dedah je.....
gedik no satu !!!
Dia sanggup kahwin dgn orang Malaysia ,

Katanya :
"tak pe la ,
suami kan jauh ,
tak pe , tak habis pun kalau kawen "

Kahwin apa kah itu ?????????
Awas dgn jerat perkahwinan ini .....
Dia terus mencari mangsa nya ......
yang lemah tergoda !!!!!
Akan hanyut bersama noda .....








Madu jadi racun kalau salah guna !!!!

Tanpa gula ,
mana manis dan sedap nya minuman ,
mana enak nya kuih ,
tapi kalau terlalu banyak manis pun merbahaya pula ,
nanti buang air kecil manis .....
badan gemuk jadi kurus ......

Senyuman pun manis juga ,
seronok jika dapat senyuman manis ......
awas jangan sampai tergoda ....
awas jangan sampai terlupa apa yg telah ada ....

Gadis comel pun di katakan manis juga .....
jadi hati hati ....
benda yg manis tu kan ada bahaya nya !!!!.

Jangan pula kerana takut manis .....
terlebih pula ambil garam ....
garam pun kalau banyak bahaya juga .....
Jangan lah di salah gunakan !!!

HP pun di kata kan boleh disalah guna ..
( nanti dok main sms je )
itu lah kesian juga pelajar tingkatan 6 tak dapat bawa HP ke sekolah ,
Tapi rakan yg sama umur belajar kat " U " boleh pula bawa HP ...
hi hi hi .....
kalau nak bawa HP kat sekolah ,
terpaksa lah sembunyi di bahagian badan yg agak terlarang ,
hi hi hi .......

Kalau isteri pertama dah setuju untuk di madu kan ....
boleh lah bermadu .....
tapi , biar lah adil dan ikut peraturan ........
madu tu boleh bertukar jadi racun kalau salah guna ........

Kekasih boleh bermadu juga ke ?????



Apa kelulusan yang wajib untuk menjadi YB ???

Aku tak tahu ,
Aku tanya lah !!!!
Maaf kalau tak sopan atau salah pertanyaan !!!!!!!

SPM kena lulus BM ke ???.
Kalau tak berapa pandai cakap Bahasa malaysia .....
.....boleh jadi YB kaa????

Tak ada had umur untuk pencen keee????.

kakitangan kerajaan bila umur tertentu kena pencen kan ????
ye la dah tua , selalu nya tak berapa cergas ........

YB tu kalau dah tua , terus cergas ye ??????.

Aku tak faham juga ,
piliharaya tu , pilih lambang parti politik ke ???.
Atau pilih orang yg bertanding ???.

Ha ha ha ..... nak jadi kerani kat jabatan kerajaan kena lulus BM kan ?????.

Ada susah lah nak bercakap dalam parlimen kalau BM tak lulus ......
Kat Palimen cakap BM kan ?????.

Ha ha ha ..... terus lah jadi YB ........
Apa susah dah ada orang undi .........
hi hi hi ........

Masa DR M nak berhenti dulu ......
ramai yg nangis nangis !!!!!!!
tak setuju .....
tul ke tu !!!!
atau tak setuju tak setuju ayam je........

?????????...........

Ha ha .....
politik .... politik ... politik .....
orang politik ....
main politik ....

peminpin politik ini lah menjadi pemipin kita .........
ada yg bermula dari bawah .....
ada yg terus bermula di atas.....

Selasa, 27 Oktober 2009

"Kelon" ... susah nak kenal betina atau jantan ...




Di desa ku di panggil" Kelon ",

nama lain ku tak tau ,

panjang nya hampir satu kaki ,

tidak merbahaya ,

cuma air kencing nya kalau terkena mata agak merbahaya .


"Kelon" juga membawa erti tipu ,

Awas jagan mudah kena "kelon" .

( Awas jangan mudah di perdaya atau kena tipu ) .


Hi hi ........

Di mana mana jua ......

Kadang kadang pakaian macam laki laki ,

nampak macam laki laki ,

payu dara nya pun tak kelihatan ,

tapi sebenar nya perempuan .......

suka kawan dgn lelaki ,

Tapi berasmara dgn perempuan .....


Ada juga .......

Pakai macam perempuan ,

nampak macam perempuan ,

tapi sebenar nya lelaki ,

suka kawan dgn perempuan ,

tapi berasmara dgn lelaki .......


69


96


Ingat jangan kena kelon ,


ingat jangan kena kelon ,


ingat jangan kena kelon ,



hi hi hi .....

pernah terjadi di Tumpat Kelantan ,

anak perempuan Pak Cik tu di nikah kan sesama perempuan ......

hi hi hi ..... terkelon !!!!!


pernah perempuan bernama Deris ,

kerja kantin Sek . Men . Petaling , KL .

hahaha.... gi sembahyang jumaat macam laki..........






Sejadah Bangun sendiri ?????????....





Gambar sejadah ini di ambil di desa ku ,


Sejadah ini bukan bergerak sendiri ,


ada kanak kanak di bawah sejadah itu .......


Usah mudah percaya dgn pekara pekara yg luar biasa !!!!


Tapi jangan lupa !!!!


Tuhan Maha Berkuasa .


Apa apa pun boleh berlaku jika di kehendaki ALLAH.

" CINTA " Untuk Diri Mu ...













Dari hati ku ...
Dari pemikiran ku ...
Tangan ku menyata kan ...
Ini lah Cinta dari ku ,
Mungkin kah sukar untuk di fahami ......
Ku tulis kan di tempian pantai ini ,
Kalau dia di telan ombak laut ,
biar air di lautan membawa cinta ku ,
nanti akan menyirami alam ini dgn titisan hujan .....
dan akan di nikmati jua.......


Isnin, 26 Oktober 2009

kejadian di Kubur Badak , Bachok , Kelantan .........

Kejadian berlaku 2 tahun yg lalu ,
Penggali kubur bernama Zamri 20 an,
mencerita kan kepada sepupu ku nama Che Omar ,
Che Omar mencerita kan pada ku .

Semasa menggali kubur ,
zamri menemui satu mayat yg luar biasa ,
Papan untuk menutup" liang lahad" kubur itu sudah reput ,
tapi , kain pembungkus mayat masih elok saperti baru ,
Zamri tidak membuka kain pembungkus mayat itu kerana terasa takut ,
zamri terus menimbus semula kubur itu .

Menjadi rahsia ,
siapa kah mayat itu .........

Che Omar masih siasat ,
kubur siapa kah itu ??? .

Satu masa nanti kalau aku dapat tahu ,
siapa kah mayat itu ,
mungkin akan aku tulis kan dalam blog ini...........

Semoga Aku tak lupa ,
Tuhan Maha Berkuasa .

Datin Suzana dapat anak angkat orang luar negara ...

Datin Suzana .....(bukan nama sebenar )
Dapat anak angkat orang luar negara ,
anak angkat tu lelaki umur lebih kurang 20 tahun ,
seronok betul Datin bercerita tentang anak angkat nya ,
hi hi hi geli nya telinga aku mendengar ,
macam semut dok bergedik dalam telinga aku ........

Datin kena lah belajar bahasa yg di fahami oleh anak angkat ,
bagus tu , tak rugi tahu banyak bahasa .....

hati hati Tin !!!!
bangsa itu pernah menjajah bangsa kita ,
hi hi .... nanti minda kita pula turut di jajah !!!,
Pasti Datin selalu berhubung dgn dia kan ? kan ? kan ? .....
hi hi hi ....anak anak perempuan Datin pun tumpang seronok dapat abang angkat ,
Suami Datin pun mungkin lah seronok juga kan ......
untung untung dapat pergi luar negara ,
tak payah sewa hotel.....

Pasti Datin selalu berhubung dgn saudara saudara Datin kan ????.
Anak anak saudara Datin pasti selalu mendapat perhatian dari Datin ,
bertuah mereka .......

Apa apa pun semoga Datin tak lupa peribahasa orang muda muda ,
"Menyusu Monyet di hujung lautan , jangan lupa kera di laman " .

Hihihi ....
Aku nak cari saudara angkat kat Mekah ,
nanti senang lah nak buat umrah ......
hi hi hi ....dunia !!!!! dunia !!!!!



Jumaat, 23 Oktober 2009

"Cinta Mata Keranjang " ????

Guna utama mata ia lah untuk melihat . ,
Tapi bagi yg cacat penglihatan ,
pernah terdengar pada aku mereka boleh melihat dgn hati ,
tapi tak dapat aku nak perkatakan macam mana kah itu ????
Mungkin anda boleh ceritakan bagaimana ???.

Orang bercinta selalu berkata dari mata turun ke hati !!!
Munkin kah bila lihat rupa ,
rasa berkenan ,
dan timbul lah rasa cinta ??

Kalau tak tahu budi bahasa ,
mungkin kah cinta boleh lahir ??

Aku juga pernah dengar orang kata cinta pandang pertama ,
Apa kah itu erti nya sekali pandang sudah jatuh cinta ?? .

Apa kah jelingan mata boleh memikat hati ???
Hati menjadi teringat ?
Hati menjadi rindu ?
Dan hati menjadi cinta ..............

Mungkin kah mata mempunyai daya memikat yg kuat ???
Jelingan si gadis boleh memikat si teruna .....
Jelingan si teruna juga boleh memikat si gadis .....

Mungkin kah si isteri boleh terpikat dgn jelingan lelaki lain ??
Mungkin kah si suami boleh terpikat dgn jelingan perempuan lain ??

Boleh kah di katakan "Cinta Mata Keranjang" ,
untuk cinta yg lahir hanya melalui pandangan mata saja ????

Kadang kadang kita boleh kenal keadaan sesaorang bila melihat mata nya ,
saperti orang itu sakit , penat , suka , marah dan macam macam lagi .....
Tapi boleh kah di kenal hati budi dgn melihat mata ??

kalau tak tahan dgn jelingan si dia ,
pakai lah cermin mata hitam ....
Hi hi hi ...... kuat kan lah iman di hati !!!!!

Kalau ikut mata !!!!!
Nanti banyak lah koleksi Cinta .......




Khamis, 22 Oktober 2009

Bogel di malam sunyi !!

Banyak nya cerita berkenaan perbuatan ne....
Tak sangka pula banyak terjadi di desa ku sekarang ,
bukan manusia biasa yg buat kerja macam ne.....
Agak nya cerita macam ni bermusim !!!!!!

Konon cerita nya ,
di waktu malam sunyi ,
di tempat tempat tertentu ada jelmaan Hantu Raya ,
Hantu raya , mengikut yg di ceritakan,
akan menjelma bila sasaorang itu bersendirian saja ,
Itu lah yg menakutkan .

Konon nya hantu raya ni berbadan besar ,
sama tinggi dgn pokok kelapa ,
Selalu nya berbogel ,
selalu nya muka hantu ni tak cantik ,
jarang je yg berwajah cantik ,
hi hi hi ..... anun nya pun konon boleh di lihat .....

Kah kah .....
Selalunya yg di ceritakan Hantu Raya ni menjelma sebagai lelaki .....
Tak pernah pula menjelma sebagai perempuan .....
Tak tahu la kot orang yg melihat nya malu nak ceritakan.........

Hi hi hi ... andai dapat di ambil gambar nya ,
saya akan tunjukkan pada anda ...

Aku rasa macam susah nak caya !!!!!
Tapi nape pula kekadang bila berjalan sendirian,
dalam sunyi malam di keliling desa ku ,
Aku rasa macam bulu roma ku berdiri.....
Mungkin takut kot !!!
Hi hi ... kalau takut, caya la tu !!!!!
Mungkin kerana semenjak kecil ,
Aku mendengar perkataan , hantu ... hantu ...hantu ........
dalam budaya masyarakat ku .......

Mungkin masyarakat bawahan takut kat hantu raya ....
Tapi!!!!
Mungkin ada diantara YB takut pada pilihan raya ....
Takut kalau kalau tak dapat undi lagi.....

HI hi hi....

Takut hantu raya ??? ,
berjalan la ramai ramai .....
Takut pada piliharaya ???,
fahami lah kehendak orang ramai ...








Rabu, 21 Oktober 2009

Anak Kerak !! ??

Ikut cakap orang di desa ku ,
Anak kerak merupakan bayi sulong yg mati ,
sama ada mati sebelum lahir ,
mati selepas lahir kerana penyakit ,
atau sengaja di matikan .
Paling di kehendaki kalau mati hari selasa .

Ibu kepada bayi itu juga mesti anak sulong ,
Ayah kepada bayi itu juga mesti anak sulong ,

Untuk menjadi anak kerak ,
bayi itu perlu di keringkan ,
perlu di baca mentera tertentu .......
Dan ada beberapa syarat lain yg perlu di buat ....
( mentera dan syarat nya tak boleh lah saya nyatakan di sini .... maaf !! )

Ada orang mempercayai Anak Kerak ini boleh di gunakan untuk beberapa tujuan ,
saperti untuk memberikan orang sakit luar biasa , untuk membuat orang jatuh cinta , untuk merosakkan perniagaan orang dan lain lain .......

Ini ada lah berkaitan dgn sihir dan keyakinan pada syaitan .

Ada beberapa kejadian ,
di kata kan berkaitan dgn Anak Kerak ,
gadis 26 yg kahwin dgn laki umur 55 tahun yg pernah Aku ceritakan juga di kata kan berkait dgn Anak Kerak .
Tak tau la sejauh mana kebenaran nya ......

Mungkin anda juga ada pengalaman berkenaan Anak Kerak .. !!!

Apa apa pun............
Semoga Aku tak lupa ,
Tuhan Lah Yang Maha Berkuasa .


Selasa, 20 Oktober 2009

Untuk apa tangisan Mak Cik ???

Anak Mak Cik telah meninggal ,
Mak Cik kan tau ,
Arwah sudah di kuburkan .
Badan nya pun pasti sudah berkecai ,
Kecuali dia insan yg terpilih .....
badan nya tetap tidak berubah .....
kekal saperti baru saja meninggal ....

Kenapa Mak Cik menangis ???
Mak Cik terlalu sayang pada anak Mak Cik ???
Atau sesal kerna tersalah sayang ???

Anak Mak Cik belajar tak sampai pun SPM .
Dulu Mak Cik tak dapat memaksa nya untuk belajar ....
Mak Cik kata anak Mak Cik terlalu manja dgn Mak Cik !!!
Mungkin Mak Cik tersilap cara memanjakan dia .

Tak tau lah kenapa sebab yg sebenar !!!
Anak Mak Cik terlibat dgn dadah!!!
Keluar masuk pusat pemulihan dan penjara !!!

Belum sampai umur 30 tahun anak Mak Cik pergi dahulu ......
Tak tau lah apa kah sebenar punca kematian nya ,
Tuhan jua lah yg Maha Tahu .

Mak Cik berdoa lah pada Tuhan ,
Moga arwah mendapat Perlindungan dari Tuhan .

Mak Cik jangan sampai terlupa ,
Setiap yg hidup akan mati ,
Aku juga pasti mati ,
Mak Cik juga pasti mati ,
Sesiapa juga pasti mati ........

Isnin, 19 Oktober 2009

Calun menantu ...

Bila anak teruna atau anak gadis telah ada pasangan kekasih ,
perlu kah Ayah Ibu tidak bersetuju dgn kehendak hati si anak ?.

Teruna dan gadis yg bercita ,
pasti nya mereka merasakan sesuai .

Mereka mempunyai hati dan citarasa tersendiri .......

Mungkin kah Ayah dan Ibu menilai dgn cita rasa mereka sendiri ........

Insan mempunyai citarasa yg berlainan.........

Perlukah si anak megikut pilihan Ayah ibu ????

Perlu kah si anak memutuskan hubungan yg tidak di restui Ayah dan ibu ,
kalau si anak sudah yakin dgn kebahagiaan yg akan di capai .......

Memang ada berlaku dalam masyarakat ku keadaan begini ....
Selalu nya anak akan megikut kehendak ayah Ibu .....
Salah kah anak,
kalau menegapkan cinta nya tanpa rastu Ayah Ibu ???

Ahad, 18 Oktober 2009

Cinta di desa

Di desa ini ,
dulu aku pernah di cintai ...
berulangkali di luahkan kata kasih ,
berulang kali di luahkan kata sayang ,
berulangkali di luahkan kata rindu .

Terima kasih kerana mencintai ku ,
rupa paras mu memang cantik ,
malah ku rasa tidak ada apa yg boleh di katakan,
kekurangan pada mu .
Mungkin kau bukan yg tercantik ,
tapi termasuk dalam kalangan gadis yg cantik .

Aku tak tahu kenapa aku tidak dapat membalas cinta mu .
Hati ku berkata ,
"Aku tidak mencintai mu ".

Itu lah kenangan dan sejarah kita ,
Di blog ini tergerak hati ku untuk menyebut kata kata sayang pada mu ,
maafkan aku kalau dia menjadi salah pada peradaban .......

Semalam ....
satelah sekian lama tak bertemu ,
kita bertemu , secara tak sengaja ,
Aku lihat bersama mu seorang anak kecil ,
Dan seorang lelaki ,
ku kira itu lah suami mu ,
bertuah ku rasa lelaki itu dapat memiliki mu .

Sayang .......
Maafkan aku tidak bercakap apa apa dgn mu ,
aku takut suami mu salah sangka ,
Aku tidak kenal dia , dia juga mungkin tidak kenal aku .

Sayang .....
kenapa kah air mata sayang berlinangan bila melihat abang ,
Apa kah itu perlambangan kebahagiaan sayang bersama suami tercinta ,
Atau tanda kedukaan di hati sayang ............

Aku mula tertanya tanya ,
Apa kah itu anak sayang ,
Apakah itu suami sayang .
Pada siapa patut ku bertanya ?.
Perlukah aku bertanya ?.

Betul kah lumrah dunia ? .
Kekadang bila ada di depan mata kita merasai tak perlu ? .
Bila sudah milik orang , kita merindui hari yg berlalu ?.

Semoga apa yg telah berlalu ,
suka duka yg ku alami ,
Menjadi guru sejati megajar hati ku .

Biar parut dan bunga bunga wangi di hati ku ,
ku bawa berlari bersama bumi yg terus berpusing ini ................



Sabtu, 17 Oktober 2009

Kisah di desa......

Ada seorang gadis umur 26 tahun ,
dah jadi tunang orang ,
hihihi.... 3 atau 4 bulan lg nak nikah lah ....

Apa yg berlaku lain pula ,
dalam dua minggu lepas ,
si gadis tu dah kawen .

Dgn teman satu kerja ,
saorang duda ,
umur 55 tahun ,
kawen kat selatan Thai ,
Dah kahwin baru la Mak & Ayah tahu ....

Ayah si gadis tu Pak Iman ,
kira pakar nikahkan orang ......
kira pakar nasihatkan suami isteri yg ada masalah juga ....

Kadang kadang ini lah terjadi ,
najis mata orang boleh di bersihkan ,
najis kat mata sendiri susah pula nak cuci .....

hihihi.......

Alang kah baik nya kalau dapat cari cermin besar ,
cermin yg terang ,
cermin yg tak ada kotoran ....
lihat diri dgn jelas nya ....
mata dah lihat ,
lihat juga dgn hati ....
telinga dah dengar ,
dengar juga dengan hati ....

Kata hati jangan di gadai ,
kata hati jangan di jual ,


hi hi hi ..jangan salah sangka ...
aku bukan nasihatkan Tuan Iman atau siapa siapa ......
hati ku bercakap sendiri dgn hati ku juga .

Blog ini cuma menjadi perantaraan ,
kebetulan kau membaca ,
kau juga boleh lah tahu bahasa hati ku ,
pun bukan semua berkenaan hati..........

Satu satu hati begitu sukar untuk di ketahui dan di fahami ,
Jadi kalau banyak hati untuk di ketahui ,
tentu lagi sukar.......

Jadi..........
Ber hati hati .............

Jumaat, 16 Oktober 2009

Aku masih di desa

Pagi ni aku pergi berehat di pantai ,
Aku banyak ambil pic pemandangan ,
nanti lain kali aku tunjukkan .

Ayah dan ibu ku akan kerjakan haji ,
penerbangan pada 24 haribulan ni .

Dalam perjalanan balik hari tu ,
Aku lihat lori membawa kayu balak yg terlalu amat sangat banyak nya ,
Kalau melalui jalan yg mendaki ,
merayap macam semut je ,
kalau jalan yg mendatar ,
laju nya boleh tahan .

Kayu balak tu di ikat dgn rantai besi ,
tapi macam tak leh caya je ,
melihatkan muatan yg banyak tu .

heran nya cam mana boleh berlaku ????
Mana JPJ ???
Mana Peronda Polis ???
Mana sekatan jalan ???

Jawapan nya mungkin ini ,
"Masa kita buat pemantauan lori tu tak ada ,
bila kita tak ada lori tu ada "

Hi hi hi hi geli nya kalau itu lah jawapan ......

Tak cukup anggota ke ????
Hi hi hi .... lagi geli ......

Kalau lah tak ada anak Malaysia nak kerja ,
ambil je la Bangla ke,
Mas dan Ning pun boleh .....

Tak ada ringgit untuk ambil kakitagan tambahan ????
cian nya orang Malaysia ,
Bahaya di mana mana .....

Yg berkuasa ,
Yg menang piliharaya ,
YB kan di beri harapan ,
kalau tak lih buat kerja jangan jadi YB ,
Jadi lah apa apa yg lain yg sesuai dgn kemanpuan ...............

Hi hi kalau kita tak leh jadi YB ,
Jadi lah pengundi yg bijak ,
Hi hi hi jangan jual undi .....
nanti nyawa kita tak terjaga .

Awas kalau memandu pakai tali pinggang ,
kalau tak kena saman tau!!!!.

hi hi Dia orang tu nampak je.....

Khamis, 15 Oktober 2009

Dak dak kat desa lebih kurang dgn kat kota ....

Aku lihat mereka naik moto cara gila .....
sama dgn budak kat kota raya juga .....

umur 13 , 14 belas tahun dah merokok ....
dah besar , kalau tak kena gaya jadi sahabat dadah......

hi hi ....
yg pompuan pun tak kurang gedik nya ,
hi hi hi ....
kau orang pun tahukan , baru je balik kg beraya ...

Itu la cara mereka nak bergaya ...
Nak tunjukkan kehebatan la tu .....

itu lah cara cara mereka yg tak hebat nak bagi orang kata hebat....
hahaha......

salah sapeeeee neeeee ????
Mak ayah ?
Dasar pendidikan Negara ?
Atau kenapa ????

Rabu, 14 Oktober 2009

Cinta gileeeeee.....

Apa kau rasa bila kau tahu lelaki bercinta sesama lelaki ?
Kalau aku rasa geli ......
minta di jauhkan .......
Tapi aku tau ada yg tinggal satu umah macam suami isteri .....
Anak pasti tak dapat la ..hi hi hi.....
Napa lah dia orang ni......
Jandakan ada , gadis lagi ramai ....
apa la !!!

Awas u !!!
Kat Pasar seni , KL .
Ada kumpulan itu !!!!!!
Banyak tempat lagi kan , kau pun tau.....

Apa pula kau rasa bila dapat tahu perempuan bercinta sesama perempuan ?
Aku rasa geli juga ke?.... hi hi hi .....
Potong jalan lelaki nak kaweeeeen 4 je ......

Aku pernah jumpa pasangan begini ,
kat sec . 2 . Shah Alam .
Nampak gaya macam pelajar " U " .
Aaah.....mana mana pun ada la !!
wahai gadis , hati hati !!

Nak cari pasangan yang berlainan jenis susah ?????
Tak lah .....
Mudah je la ......
Eh ! ye ke mudah ?

Aku tak pandai la bab cari cari ni ...
hi hi hi .....
bila tak pandai ni ...
kot lain jadi nya .
Cari dara , nanti dapat janda ...
Cari janda , nanti dapat dara ...

Jangan tersilap pancing !!!

Pikat anak , dapat mak...
hi hi hi....

Pikat teruna dapat bermadu ,
pikat Dato' dapat atuk ,
kah kah kah ....


Apa pun boleh berlaku bila cinta gileee...



Selasa, 13 Oktober 2009

Pantai Irama , Bachok .



Indah nya .....Kaya dgn kekurangan ..





















Nelayan berpijak di sini.....






Desa ku yang damai .


Ini lah pemandangan desa ku...............

Kuala Lumpur yg mencabar !!!


AKU TINGGALKAN k l . MUNGKIN DALAM 11 hari ,
Sekarang aku ada di desa ku .

Dalam perjalanan ke desa ku ,
ku lihat ramai nya pemandu buat kesalahan jalan raya ,
patut lah banyak kemalangan terjadi .

Ku cuba, semoga tangan ku tak bertanda .... .



Aku dan cinta .



Susah Senang Kehidupan .




Masih Ku Ingat .



Ayat ayat mencari cinta sejati ... Tulus



Ayat Cinta Klasik 1




Pemandangan desa ku yg tercinta .

Kegelisahan ......

Bila di kotaraya rindu pada desa ,
bila di desa , ingin menjejak kota .

Bila di kelilingi teman rakan ,
terasa hendak bersendirian ,
bila sendirian tercari cari gelak bicara mereka .

Bila di puja di sayang , terasa tiada apa apa ,
bila hilang di mata , di hati rindu membara .

yang ada semua tak selesa,
bila panas kenapa panas ?
bila sejuk kenapa sejuk ?.

Bila berkata terasa banyak cakap ,
bila diam terasa sombong .

Nak berlari terasa cepat ,
nak berjalan terasa lambat ,

Hendak bertanya terasa tahu ,
hendak teruskan terasa sesat .

Siang di nantikan malam ,
malam di nantikan siang .

Dalam kegelisahan .....

Usah di lupa ,
gembira ada duka ,
sihat ada sakit ,
kaya ada miskin ,
muda ada tua ,
hidup ada mati .

Isnin, 12 Oktober 2009

salam untuk semua ..............

Hi hi hi ..........
geli ada..........
malu pun ada .......
itu lah di antara bangsa ku yg kurang tahap kesabaran nya .........
Di antara telatah penulis blog yg suka mencaci tu henti hentikan lah.......

Nanti kalau pembaca tak tahu di katakan pula , penulis tu lupa makan ubat ........
Tau tak ubat apa ???? hihihi........... teka je la ......

Setahu aku kalau nak memandu kena ambil lesen memandu .

Kalau nak bersama dengan wanita , kena lah nikah dulu .

Untuk yg garang garang tu ,
nak memukul orang ke ?
nak buat apa yg jahat jahat tu ?
perlu juga ada lesen,
kah kah kah.........

Kalau tak silap aku lesen tu di keluarkan di Tanjung Rambutan .
Kalau berminat tanya tanyakan lah .....

Jangan lupa diri ,
Cintai la sesama insan ,
jangan lupa cintai lah diri sendiri juga .

Maruah kita yg sejati ,
bukan kerana apa yg orang lain buat .
Maruah kita , diantara nya berkenaan dgn apa yg kita buat ,
dan apa yg kita cakap ..........


Sayang .



Gambar pemandangan ini ku ambil di jeti nelayan Pantai Senok , Kelantan .

Mati !!!!!!!!

Banyak nya pekara berkait dgn perkataan mati.........

Mati katak ,
mati yg tidak berguna @ mampus .......

Mati akal ,
Buntu fikiran , tak dapat buat keputusan....

Mati otak ,
Doktor kata dah mati , tapi anggota badan boleh di dermakan untuk orang lain .

Mati pucuk ,
Alat kelamin lelaki yg tak berfungsi .

Mati daun ,
Alat kelamin wanita yg tak berfungsi , hihihi... tul ke ? .

Mati sahid ,
Mati yg sangat berguna dan mendapat pembalasan yg baik di akhirat .

Banyak lagi kan ?????
Anda pasti lagi tahu ..........

Hi hi hi.....
Mati hidup semula .
Itu nyayian Jamal Abdillah .

Tak boleh kata Tan Sri Isa Samad mati hidup semula !!!!,
Pepatah yg sesuai , Diam diam ubi berisi .........

Selalu nya kalau ada yg mati ,
pengali kubur dapat duit ,
penjual keranda dapat duit ,
yang memandikan mayat dapat duit .

Kalau YB mati ,
pasti ada piliharaya ,
Blog blog politik tambah aktif .....
Pembangunan di istiharkan ,
kadang kadang duit tunai pun boleh dapat .....
hi hi hi...
kadang kadang upah tampal poster ,
kadang kadang upah gi undi ,
surat khabar laris......
duit juga tu .......

kat Bagan Pinang tu !
Cili Api pun di bagi bagi .....
nak panncing undi la kata kan ......
biar pedas tak pe ..... janji orang suka .

Mustahak ni !!!
Ingat ! , jagan tak ingat ,
Orang orang yg hendak terlibat dgn politik piliharaya amat perlu ,
belajar ilmu beladiri ,
apa apa la .....
Kuntau ,
silat ,
Tae Kwon Do ,
Karate ,
Taichi ,
kalaripayat ,
dan banyak lagi lah yg boleh di pelajari ,
Buat malu je ....
sikit sikit bengkak ,
sikit sikit berdarah ,
sikit sikit masuk wad .

Buat banyak kerja polis je .
bagi lah masa untuk polis tangkap perasuah........

Ilmu peluru dan bom pun kena ambil tahu juga .
Ilmu kebal tu kalau ada jangan la pakai sendiri je ....
kongsi kongsi le.....

kalau nak belajar ilmu pun hati hati ,
jangan sampai mati di potong berbelas keratan........

Jangan terpengaruh dgn keadaan di parlimen tu .....
Dia orang tu gaduh lain.......
kadang kadang ada unsur unsur drama .......

Apa apa pun.......
kalau rasa minat nak berkempen lagi....
Jangan la sampai dok minta ada Yb yang mati lagi.......

Selamat berbahagia YB ......
Selamat bertugas ,
Di dunia kerja anda di adili oleh pengundi ,
Di akhirat semua insan akan di adili oleh Allah Yang Mahal Adil .






.



Ahad, 11 Oktober 2009

Isa masih berbisa !!!!!!

Tu dia >>>!!!!!
5000 lebih jumlah kemenangan .

tahniah !!!
Tan Sri Isa ..........

terfikir pada ku nape Isa menang :

1 ) Pada pemikiran orang Bagan Pinang , rekod kepinpinan Isa mereka sukai .
Jadi lah Isa seorang yg berwibawa .

2 ) Tidak dapat menerima tuduhan Isa sebagai perasuah politik , Hukuman bukan di jatuhkan oleh mahkamah terbuka .Mungkin Isa ada lah mangsa politik . Isa tetap di sanjung , dia merupakan harapan dari orang Negeri , untuk melihat saorang dari negeri , menduduki tempat yg tinggi dlm kerajaan Malaysia .

3 ) Mungkin ada juga yg berkata , siapa la yg tak rasuah , sape sape pun lebih kurang je .

4 ) Dalam sejarah Islam , Ada pejuang Islam yg sangat di hormati , tapi sebelum nya dia seorang yg sangat menentang Islam . Tak perlu lah nak di berikan nama nya , anda pasti tahu . Taubat dan keinsafan merubah segala gala nya .........

5 ) Mungkin Orang Bagan Pinang berfikir , Kalau Pas menang apa la yg bolih dia buat untuk kemajuan Bagan Pinang , Negeri di kuasai BN , Malaysia di kuasai BN ,
hihihi...masa kempen tu pun dah beberapa projek di istiharkan.......

6 ).......

7 ).......

dan nombor seterus nya anda boleh penuhkan . Jawapan nya ada pada anda ,
hihi ...aku mula kan je.....



Bagan Pinang .........

Cinta paling suci ,
cinta pada Illahi .

Perjuagan paling suci ,
perjuagan menegapkan hukum Ilahi .

Jika kamu berjuang kerana Tuhan mu ,
Teruskan lah perjuagan mu itu ,
padamkan dalam kamus perjuagan mu perkataan berhenti .

Teruskan .....
Teruskan .....
Teruskan .....

Andai di Bagan Pinang kamu tidak menang ,
itu cabaran ...
itu ujian ...
kamu belum tewas kalau kamu tidak berhenti..................
cuma kamu belum berjaya .......
Katakan pada diri kamu ,
"Aku sanggup berkorban apa jua demi Tuhan Yang Maha Agong "
Katakan pada rakan mu , kita tidak berputus asa ,
kita terus berjuang ......

Andai berjaya di Bagan Pinang ,
ucaplah tahniah sesama pejuang ,
cakap lah pada ayah bonda mu kau di kurniakan kemenagan oleh Illahi ,
cakap lah pada anak isteri atau suami mu kau di kurniakan kemenangan oleh Illahi ,
Syukur lah pada Tuhan.........

lihat lah kehadapan ,
banyak lagi medan pertandingan yang perlu di menangi .........

Berjanji lah .......
Hidup dan mati kerana Allah Yang Maha Suci .

Apa guna berjanji .. kalau tak di tepati!!!

Pagi tadi masa aku terbuang .......
Ada sesaorang janji nak jumpa aku ....
janji pukul 9pagi ,
pukul 10 belum datang .....
cal .. tak dapat .....

ish ish....
orang orang.....

tak pe la ,
bg ajaran kat diri sendiri supaya bila berjanji kena tepati ...
Sakit nya hati......

bagai mana lah agak nya ...
kalau ada kekasih hati yg dah berjanji sehidup semati ....
tiba tiba belum mati lagi ,
belum cacat pun lagi .

dah berkahwin dgn orang lain .....
tak dapat di bayangkan .....
apa lah yg di rasakan ....
cuma yg pernah merasa saja lah yg tahu ...

Sabeeer ye sayang sayang semua yg kecewa tu!!!!!
cari lain ....
kat dunia ni masih ada insan insan yg setia !!!

Hi hi hi ......

jangan dendam dgn laki ,
ayah kita kan lelaki .....

jangan dendam dgn perempuan ....
Ibu kita kan perempuan ......

Doa pada Tuhan agar mendapat jodoh yg baik .
Baik untuk dunia dan juga akhirat........

Sabtu, 10 Oktober 2009

Putus Cinta ?

Sedih ?
Pilu ?
Kecewa ?
Menyesal ?
Tak nak hidup ?
Marah ?

Selalu nya kalau putus cinta ,
Kita rasakan pasangan lah yg bersalah ,

Sebenar nya pasangan kita juga mungkin mengatakan kita yg bersalah .
Jadi fikir fikirkan lah ,
tak yah terlalu berperasaan .......

Hi hi hi .......
Aku tengok lah pasangan becinta ni ,
setengah setengah nya dah dekat nak sama dgn org dah kaweeeen......
had cium cium tangan bila nak berpisah tu dah jadi mcm biasa je .......
Bila uzur , berapa hari uzur semuanya tahu ,
ringan ringan tu biasa la . ( Apa pula maksud ringan ringan tu ? .. tah la.... )

Cara terbaik dlm pergaulan ada lah megikut apa yg dah di tentukan oleh hukum ugama .
Jadi kalau berlaku perpisahan pun ,
tak ada la kesan yg memalukan sangat .
Tapi ,kalau dah berkepit kesana sini tu masaaaaalah leeeee.........

Cari lah penyelsaian dgn cara yg betul .

Selalu nya seorang lelaki mempunyai tenaga dan kekuatan yg lebih dari seorang perempuan . Aku fikir tak perlu lah wanita nak mencabar kekuatan lelaki . hi hi hi ..tendang lelaki ingat nak belasah lelaki , tiba tiba kita terjatuh , luka pula siku , luka pula dahi , jatuh saham!!!!.

hi hi sesia je .....
Tak tau la pula kalau lelaki tu termasuk dalam kumpulan lelaki lembut........
hi hi ... minat ke lelaki lembut .....







Kalau Altantuya hidup !!!!!!

Tak mungkin ,
tak mungkin ,
dah mati tak hidup dah !!! .

Oh ! ... Kalau .....
kalau hidup ramai la yg suka .

Tapi ada juga la yg tak suka ,
Kan wanita Mongol tu cantik ,
pasti la isteri isteri yg mempunyai suami bermata telanjang ,
risau , nanti kena bermadu ......

Di KB ada saorang lelaki yg sakit kewarasan nya ,
mengaku dia kekasih wanita Mongol tu ......
Lelaki tu selalu merayau kat Pasar Siti Khadijah ,
ada perasaan la tu .....
Dia tak tahu agak nya , wanita tu layak untuk orang yang ada ada je .

malam tadi kan.......
Aku mimpi jumpa Altantuya kat Bagan Pinang ,
Tak tahu la.......
Dia penyokong kumpulan politik yg mana ............

hi hi hi .... mimpi mainan tidur je ........

Jumaat, 9 Oktober 2009

Charlie @ Rove Beetle ada di UITM Puncak Alam




Hapuskan!!!!!!!!
CHARLIE @ ROVE BEETLE

Serangga ini mengandungi bisa toxin paling berbisa di dunia ,
di kenali sebagai pederin (C 24 H43 o9 N ) . Penemuan nya pada tahun 1953 , ianya 15 kali lebih berbisa berbanding bisa ular tedung .

Sudah ada pelajar UITM Puncak Alam yg di serang serangga ini ,

Di harapkan pihak yg berkenaan dapat mengawal serangga ini dgn segera .

Cintai lah pelajar pelajar kita . Jangan kesakitan menggagu pembelajaran mereka .

Jangan sampai menjadi wabak ........

Baru buka mata .......

Aku fikir , Pusat Kesihatan , Universiti Teknologi MARA ada maklumat yg lebih lagi berkenaan serangga ini .

UITM Puncak Alam jangan sekadar cantik di pandang ,
biar cantik juga untuk di huni .

HAPUSKAN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

CHARLIE @ ROVE BEETLE .


Sep. 2002 , di Pulau Pinang , di anggarkan 2000 org mengidap dermatits Linearis akibat dari Charlie .

Jangan biarkan berlaku di UITM Puncak Alam .
Gambar Charlie di atas di ambil di asrama UITM Puncak Alam .
















SSu

Mati semut kerana gula .


Ish! Ish! .

Mati semut tu kerana gula
Tahu ke si semut tu kalau terjun ke air gula tu dia boleh mati ???.
Atau ada yg menolak dia ,
atau ada yg menipu dia .

Kalau memang kehendak nya .
Pasti lah kemanisan gula itu terlalu penting untuk si semut hingga sanggup bergadai nyawa .

Boleh kah wanita di umpamakan gula ???.
Atau wanita yang ada kemanisan nya baru boleh di katakan begitu ???.

Apa pula yg di fahamkan dengan kemanisan wanita ,
Budi bahasa ke ? .
Kekayaan ke? .
Kecomelan rupa ke?

Apa kah sebab wanita menjadi rebutan lelaki ???.

Andai lelaki itu semut ,
kemanisan apa yg di cari ????

Cinta pada orang nya ke pada duit nya

Kisah kat kenduri kawen ,
Aku layan la sembang ramai ramai ......

Sekali lalu seorang perempuan cantik ,
dgn cepat seorang pak cik yg rambut nya 70 % putih tu bertanya ," Nak balik ke ? "
Perempuan tu jawab " ye " .

Satu Mamat tu bertanya , " Anak Pak Cik ke ? "

Pak Cik Tu jawab , " Bini aku " .


Mamat tu tersengeh.....
semua yg lain terdiam .....

Hebat gak pak cik Tu....
hi hi hi ....

Tapi itu kira tul ke cinta kat suami ?
Atau cinta kat duit suami ?

Artis pun ramai yg kawen dgn laki tua kan ?

ish!!! lupa lak , artis wanita tua pun ada gak kawen dgn laki muda .
Tu napa ?????.

Dah tau kan ? tak yah la cakap nama ..........

OH !!!.....
Ada suka atok ikan ,
Ada suka anak ikan .



Khamis, 8 Oktober 2009

Seorang Aku .

Tidak ku tangkap ular lidi .
Itu hanya mainan bayi dalam dakapan .

ku cari naga di tengah lautan ,
menyelam kedasaran paling dalam .

Ku cari gunung paling tinggi ,
ku daki kepuncak tanpa tali .

Ku cari api paling panas ,
ku genggam menjadi arang .

ku cari salji paling sejuk ,
ku berlari tanpa alas kaki .

Bila peluru dan keris menghiris kulit ku ,
Ku baluti dengan garam .

Bila badan ku merah di selimuti darah ,
ku kata itu warna kegemilangan .

Bila nafas ku di hujung hayat ,
ku katakan , aku baru di lahirkan

Bila aku di cium di manja ,
Aku menjerit sakit terseksa.

Sepak terajang dan maki hamun ,
buat aku geli dan bertambah sayang............







Mimpi seorang aku

Malam itu aku tidor ,
bersama air sembahyang di badan ku masih basah,
Aku bermimpi panjang ,
insan yang telah mati ku temui .

Aku jumpa seorang bernama Hassan ,
kata nya " Aku lah Tok Janggut ,
Aku di tembak penjajah ,
Aku tidak mati ,
Aku hidup di hati mu "

Aku di ajar ilmu persilatan sejati ,
Aku dan dia bertarung menggunakan pelbagai senjata ,
senjata senjata yang amat tajam ,
boleh memutuskan tulang dengan sekali libas ,
bangga nya aku ,
aku di iktiraf menjadi murid nya yang sejati ,
aku di anugrahkan bengkong warna merah .
Aku terima dan cium tangan nya sepuas hati .

Bila aku terjaga ,
aku sedar ,
aku memang memiliki ,
bengkong hitam bercalit merah .


Di hati ku ,
aku bertekad ,
bila diperlukan ,
akan ku guna ,
mempertahan kan ugama ,
bangsa dan tanah air ku yang tercinta .


Ku jaga kekasih ku hingga ke titis darah terakhir ..........
Semoga Tuhan memberi kekuatan untuk ku .



Ekor Ikan Pari di atas kereta warna hijau .


Kalau nak simpan ekor ikan pari tu senang je .
di jemur biar kering dalam panas matahari je ,
bila dah kering dia boleh bertahan beberapa tahun......
Boleh di gunakan untuk memukul ,
kesan nya agak dahsyat !!!.
Kalau guna rotan kita panggil merotan .
Aku cadangkan ,
kalau guna ekor ikan pari ,
kita panggil memari ,
kalau kau setuju ok...
tak setuju tak pe..... no hal....
Aku cadangkan lagi .....
kalau kau orang ada terlibat dalam politik ,
boleh tak kau cadangkan ,
adakan undang undang ni....
hi hi hi hi ........
Kakitangan kerajaan dan Orang politik ,
yang rasuah dan meyalahgunakan kuasa ,
Di hukum dgn memari ,
berapa kali tu , terserah kat kau orang la ...
Biar dia orang insaf ,
bukan takut ......
Ha ha ha ......
satu lagi jangan lah terkeliru ,
kalau kereta warna hijau tu bukan lah ahli parti yang berwarna hijau .....
Mungkin saja minat warna hijauuuuuu..........
Ha ha .....
saja je ...ku letak ekor ikat pari tu atas kereta wana hijau .......
Salam untuk pengundi Bagan Pinang ....
Mungkin kat pantai PD banyak ekor ikan pari ,
Cari la...............
Nanti mungkin di perlukan ............

Ayat ayat mencari cinta sejati ... Subuh .

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyanyang .

Katakan : Aku berlindung dengan Tuhan nya subuh .

Dari bencana apa yang di ciptakan Nya .

Dan dari bencana kegelapan malam , ketika ia menyelubungi .

Dan dari bencana hembusan ( aniaya ) dalam sihir .

Dan dari bencana pendengki ketika ia mendengki .


Ya Tuhan , Lindungi lah kami dari segala kejahatan .

Kejahatan yg mungkin berlaku pada siang atau malam hari .

Kejahatan yg di lakukan oleh manusia atau syaitan .

Allah Maha Berkuasa di atas segala gala nya .

Rabu, 7 Oktober 2009

Sayang

Perkataan sayang bukan panggilan ku pada mu ,
Terlalu berat untuk aku panggil begitu pada mu ,
lidah ku bisu untuk menyebut itu ,
tangan ku kaku untuk menulis itu .

Wujud sayang di hati ku ,
sayang itu untuk diri mu ,
kenapa kah lahir nya sayang itu aku tak tahu ,
yang aku tahu ,
aku sayang pada mu .

Kita tidak pernah bersua ,
mata kita tidak pernah bertentang ,
tangan kita tidak pernah bersentuhan ,
deria hidung ku tidak mengenal bau mu ,
sayang ku pada mu tetap hidup dalam diri ku ,
bersama denyut nadi dan denyut nafas ku .

aku tahu itu bukan hayalan ku ,
aku tahu itu ada lah kenyataan hati ku ,
kerana setiap waktu itu lah rasa ku .
Bila gelap malam ,
dalam siang yang terang ,
kau tetap datang .

Potret mu ,
dan tulisan mu ,
cuma itu yang ku kenali ,
Sayang ku lahir bukan kerana rupa paras mu ,
mustahil aku mengenali mu cuma dengan melihat potret mu ,
sayang ku lahir bukan kerana harta atau kekayaan .
Mana aku tahu apa yang kau miliki .

Yang aku tahu sayang ku pada mu ,
bukan di sebabkan nafsu atau kebendaan .
Aku pasti ,
sayang ku pada mu begitu murni ,
jujur dari hati .......

Aku tidak pernah alami alam percintaan ,
aku tidak pernah di sayangi oleh seorang kekasih .
Kini aku sayangi diri mu ,
sayang yang begitu kuat di hati ku .
Aku yakin ,sayang ini lah di katakan cinta ,
Ini lah cinta ku ,
Biar lah cinta ini dalam diri ku .
tanpa kau tahu .

Cinta tanpa percintaan.
Kasih tanpa perkasihan .

Biasa ku dengar cinta itu pengorbanan ,
Biar orang yang kita cinta bahagia ,
Buat apa kita miliki dia ,
kalau nanti dia tidak bahagia .
biar lah aku terima kata kata itu ,
biar pun aku akan menderita sepanjang hayat ku .
biar aku belajar merasa bahagia dengan penderitaan itu .

Siapa lah aku untuk menyatakan sayang pada mu ,
Aku hanya sebiji debu di pinggiran pantai ,
tak jelas dilihat mata kasar ,
ada tidak menambahkan keindahan pantai ,
tidak ada pun tidak pula mencacatkan keindahan .

Biar lah aku sayangi diri mu ,
biar lah aku kasihi diri mu ,
biarlah aku cintai diri mu ,
dalam diri ku sendiri sahaja ,
dan aku menjadi perindu yang misteri pada diri mu .

Indah nya rindu ini ,
Aku bahagia dengan hati dan khayalan ku ..........

kadang kadang terlintas juga di khayalan ku ,
betapa bahagia , yang sukar untuk ku gambarkan ,
andai apa yang ada di hati ku ada juga di hati mu ,
kau juga sayangi aku ,
kau juga cintakan aku ,
kau juga rindukan aku ,
aku lah insan yang paling bertuah dan paling berbahagia .

Aku teringat kisah nelayan yang hanyut tersesat bertahun di lautan ,
tiba tiba bertemu daratan ,
betapa suka nya bertemu sanak saudara dan isteri yang di cintai .
Tapi aku berjuta kali lebih gembira dari nelayan itu ,
andai cinta ku di balas cinta mu .

Aku teringat kisah seorang ibu kematian anak tunggal yang di sayangi .
Pilu nya tidak terkira ,
hingga terkeluar kata kata ,
kalau boleh dia sanggup mengganti tempat anak nya ,
betapa terharu nya si ibu itu ....
Tapi...
Bila anak nya itu sedang di selimuti kain putih ,
untuk di kebumikan ,
Tiba tiba bernyawa dan terus hidup ,
Betapa gembira yang amat sagat di rasai si ibu ......
Ah......berjuta kali lebih dari kegembiraan ibu itu aku rasai ,
andai kau menerima cinta ku .

Andai kau membaca tulisan ku ini ,
ada kah kau fahami ,
kau lah insan yang ada di hati ku.............


















Selasa, 6 Oktober 2009

Gadis GRO bercerita........

Gadis itu berusia awal 20an ,
perkenalkan nama panggilan nya Manja ,
cantik orang nya ,
tidak gemuk ,
tidak kurus ,
sedang sedang saja ......
pakaian nya tidak terlalu terdedah ,
sexy di pandangan sang lelaki .
Dgn rela dan bersahaja memberi tahu kerja nya sebagai GRO .

Dari raut wajah nya,
pasti mempunyai kuasa menggoda yang amat kuat ....
Apa lagi lelaki yg hidung berwarna wani ,
pasti gila maut.....
Abang abang tua pasti mabuk di daratan .....
Mungkin juga turut menggoda suami suami yg kurang belaian kasih ,
atau si suami yg memang punyai hati yg jahat ....

Manja di kelilingi ramai lelaki ,
kata nya , lelaki yg di temui selalu nya baik dan bertanggugjawab ,
tak kedekut duit nya ,
sedia membantu ,
sedia menghantar Manja pulang kerja .
Manja selalu mendapat hadiah .
"Orang bagi terima je la"... kata Manja .

Ah !!! tak tahu la pula ,
berapa banyak hadiah ciuman yg manja dapat .....

Betul kah baik si lelaki tu?????
Atau ada udang di sebalik kayu ...
Atau ada nafsu di balik pintu ...

Lalu terjadi lah......
Kera di kotaraya di susui ,
anak dan isteri menjilat hempedu.........

Untuk Manja ....
usah di lupa ....
rambut yg hitam nanti akan bertukar putih ,
biar pun boleh di warna ,
tapi kedut di dahi tetap menjelma ,
yang muda pasti menemui tua ,
yang hidup pasti menemui mati ,
walaupun tak di ingini , dia pasti terjadi......

Ini lah Manja yg ku kenali di alam cyber ,
pic yg kau tunjuk pada ku ,
memang kau cantik ,
biar lah hati mu cantik saperti wajah mu.
Perlukah aku menemui kau di alam nyata ????????




Isnin, 5 Oktober 2009

Ayat ayat mencari cinta sejati ... Manusia .

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang .

Katakan ; Aku berlindung dengan Tuhan nya manusia .

Raja nya manusia .

Tuhan nya manusia .

Dari bincana bisikan ( syaitan ) yang tiada kelihatan .

Yang membisikan ke dalam dada dada ( hati hati ) manusia .

Dari para jin dan manusia .



Semoga zahir dan batin ku ,
semoga zahir dan batin anda ,
tidak terpedaya oleh hasutan syaitan dan manusia .
Pada Tuhan lah , sebenar benar tempat kita berlindung .

Ahad, 4 Oktober 2009

Cintakan diri ...dari OT Girls UITM .

ku rasa amat bangga dgn putri putri OT UITM ,

Dapat Ilmu ,

Cintakan Ilmu ,

Kongsikan ilmu dgn kita orang semua ........

ooo .. kadang kadang pakaian nampak comel ,

tapi bagi kita penyakit ye!!!..

Blog dia orang tu :

http://www.ergonomics4teens.blogspot.com/


jom kita ikut ...........

hihihi ........ dia orang tu dah ada cinta ke ?

tah la .... nak kena tanya tu !!!


Pelamin belum di buka , rumah tangga sudah runtuh .

Bercinta telah bertahun ,
napa lah perkahwinan bertahan hanya seminggu .

Ini ada lah secebis kisah cinta di dalam kehidupan manusia .
Cepat nya perubahan dari cinta kepada tidak cinta .
Apa kah cinta mereka selama ini cinta yg tulus dan suci ? .

Mungkin kah hilang nya cinta ,
kerana terbuka nya kisah kisah lalu yg di sembunyikan ? .

Mungkin kah pudar nya cinta ,
kerana melihat fizikal pasangan yg tidak menyenangkan ?.

Mungkin kah selama ini ,
cinta hanya pura pura ,
itu hanya satu cara pembalasan dendam .

Kekawan tentu ada pandangan tersendiri ,
kalau sudi boleh lah di kongsikan bersama .......

Apa kah cinta telah mati ? .
perceraian hanya satu jalan penyelsaian ?.

Ada kah sudah sampai ke tahap mayat .
Mesti dan wajib di kuburkan .............

Mungkin kah kalau tidak berpisah ,
akan berlaku lah ,
kisah kisah kecurangan suami atau isteri ,
kisah kisah yg mecacatkan ,
sejarah kehidupan murni manusia .

Bagai mayat yg di biarkan ,
tanpa di kuburkan !!!





Sabtu, 3 Oktober 2009

Isteri curang , Salah siapa ??????

Kalau isteri tidak menutup aurat ,
kalau isteri berpakaian sexy ,
Kalau isteri bebas membuat SMS asmara ,
Kalau isteri bebas di pusat hiburan ,
Kalau isteri tidak bersembahyang ,
Kalau isteri ada lelaki simpanan .

100 % kah kesalahan itu pada isteri ????
Atau 50 % kesalahan isteri dan 50 % kesalahan suami ,

Atau kesalahan itu menjadi 150 % .
100% isteri dan 50 % suami .

Aku bukan hakim yg bijaksana untuk menentukan nya .
Tapi terfikir juga oleh ku ,
setiap kejadian ada sebab nya ,
sebab itu lah perlu di cari .......

pasti anda lagi tahu dari aku untuk mencari..............
Apa kah ada ikatan cinta dalam perkahwinan itu ??????