Terdapat ralat dalam alat ini

Cinta

Dari jiwa dan raga setiap insan ,
bukan hanya melahirkan cinta pada seorang kekasih ,
cinta juga boleh lahir untuk semua makhluk Allah .

Cinta Yang Paling Utama ,

Cintailah Allah Yang Maha Suci .

Buat kalian ...

Apa saja dari blog ini, andai di ambil tanpa kebenaran,
saya tidak halalkan. Kalian di benarkan link blog ini . Selamat membaca , melihat dan mendengar .. Terima kasih .

Rabu, 30 September 2009

Ketika bercinta gini , dah kawen gitu ....

Ayat bercinta :
Is ish..... sape pulak buang batu kat sini , tersepak kaki sayang .

Ayat dah kawen :
Tak tegok ke? , gi sepak batu kat situ ......

Ayat bercinta :
Duit ada ni , nak guna ambil je.....

Ayat dah kawen :
Duit dah habis ke ? Nak lagi ke ?

Ayat bercinta :
Tak pe la , baru sekejap je tunggu .....

Ayat dah kawen :
Buang masa je menunggu........


Betul ke ayat ayat kat atas tu ???
Kalau betul , tak sama ye , bercinta dgn berkahwin .
Hi hi hi .... cinta , cinta .........

Kalau bercinta............

Terima kasih sayang .

Atas segala gala nya .

Apa pun nanti terjadi .

Tabah lah menghadapi .

Esok dan hari hari nanti .

Segala nya tak pasti .

Kalau nanti diri ku di benci .

Maafkan lah seikhlas hati.............

Selasa, 29 September 2009

Jumlah kelahiran lebih banyak dari jumlah kematian

Penghuni dunia semakin bertambah ,
kerana jumlah kelahiran lebih banyak dari jumlah kematian ,
dah termasuk lah kematian di sebabkan oleh :
Wabak H1N1 ,
kemalangan jalan raya ,
makan dan minum dadah ,
Hiv ,
makan berlebihan , darah tinggi dan kencing manis ,
kekejaman di selatan Thai , di Gaza dan lain lain tempat ,

di tembak semasa merompak ( ada juga warga Indon yg terlibat ni ).
Jatuh dari bagunan tempat pembinaan ( ada juga warga Indon yg terlibat ni ).
bergaduh sesama sendiri di tempat projek pembinaan ( ada juga warga Indon yg terlibat ni )

Pemberitahu

Belum ada kematian disebabkan oleh ganyang Indon .
ganyang tu sejak dulu lagi........
Suka cakap besar..............

Kelahiran tu selalu nya di sebab kan cinta la ,
Risik , Tunang , kawen ....
dan dapat lah anak,
dan dapat lah anak ,
dan dapat lah anak ..........
dulu perancang keluarga tu nak kurangkan anak.....
sekarang tak lagi .....
Ada juga yg beranak tanpa nikah .....
Ini tak boleh di biarkan ,
kerana macam tu cara binatang ,
di bimbangkan kalau kalau nanti ,
rupa manusia yg buat amalan macam binatang itu,
perlahan lahan bertukar rupa ,
menjadi rupa ,
anjing atau babi ..........


Kalau penduduk ramai , peluang kerja kurang ,

kau yg bekerja tu , kena keja la tul tul .....

pasal ramai dak dak yg baru kuar u tu ,

dok cinta kan keja kau tu .....

Haha.....
ingat ....
ada keja ada gaji ...
tapi kekadang tak da kerja pun ada gaji .......
main blog dgn ym...
cukup bulan terima gaji.....

soreeee geng......
Ha ha ha ha...........................

Sembahyang lah Kamu Sabelum Kamu Di sembahyangkan

Kata kata itu biasa saja ,
dan tak susah untuk di fahami .

Secara mudah nya ,
ingatan untuk kita ,
supaya bersembahyang .

Sekarang jarang aku temui tulisan itu ,
mungkin juga kerana sekarang ,
jarang aku berjalan jalan keluar dari Kuala Lumpur .


Mungkin kah di Kuala Lumpur ni jarang ada tulisan saperti itu ,
mungkin kah warga Kuala Lumpur ini tak payah di beri peringatan ,
iman mereka kuat ?.
Tahap kecintaan pada ugama sangat tinggi ?

Ada kah warga kota ini begitu patuh pada larangan ugama ?,
sebab itu lah banyak nya iklan iklan saperti........
Rumah Urut ,
Rumah Istirehat ,
Rumah Disko ,
Rumah Dangdut ,
di hias dgn lampu warna warni .

Orang orang yg dalam kumpulan ,
dunia kata kau pergi dan kubur kata kau mari ,
pun suka pergi tempat lampu warna warni ,
mungkin dalam lampu tu dia nampak macam muda sikit kot?
itu lah dia suka ,
Hihihi...... jangan marah cik ,
anak Pak Cik tu cantik la........
hmn...... dah berpunya ke ????

macam mana kalau Pak cik jumpa anak Pak Cik kat lampu warna warni tu ???
ah ! ...tentu kuali kata pada arang kau ni hitam ,
dan arang pula kata pada kuali kau ni hitam ,
sama hitam la tu........

ingat lah ...
kuali boleh di cuci ,
bila kuali bersih , mana ada arang lagi.....

Cintai lah kebersihan...........
dan belajar belajar lah sembahyang mayat ,
nanti bila kita jadi mayat,
mudah mudahan , ramai lah orang sembahyang untuk mayat kita..........




Isnin, 28 September 2009

Gambar semasa ku di rawat


Kalau anda di pagut ular ,


Patut di bawa sekali ular itu ka hospital ,


untuk di pastikan kandungan racun nya .

ini ada lah nasihat pegawai perubatan pada saya .


















Tangan Ku Di Pagut Ular Sawa Ini.....












panjang nya lebih dari 2 meter




Semasa dalam umah (bawah mesin cuci )




Pandangan dekat






















Suami nya meninggal

Tadi aku sembang dgn Mak Indon ,
suami nya baru dua bulan mati ,
di Hospital Besar Kuala Lumpur ,
hantar balik ke Madura , Indon .
perbelanjaan penerbagan RM 4 ribu ,

mak Indon tu datang lagi di Malaysia ,
bawa anak lelaki nya untuk cari makan kat Malaysia ,
anak lelaki nya tinggalkan isteri nya di indon .


Tau????
apa kata pendatang baru tu ???
Suka kat Malysia ni .........


Hai Indon , kalau suka tu kerja la baik baik ,
jagan langgar peraturan negara aku ni ,
dan jangan lupa!!!!!!!!
bagi tau kat sedara kau di Indon tu , kau suka Malaysia .
Jangan nak ganyang je!!!!!!!
Jangan ingat orang lain tak ada ganyang>>>>>>>>


Mak Indon tu kelihatan pucat ,
kata nya masih terbayang di ruagan mata,
suami nya yg dah mati tu ..........
begitu lah cinta nya pada suami .

Hmn...............
Ini la negara ku ,
tempat tumpah darah ku ,
akan ku pertahankan negara ku ,
hingga ketitisan darah yg terakhir...............
Moga lahir lagi beribu ribu Adnan ........
Tersemat di hati nya , biar putih tulang , jangan putih mata ..............


Hari hari usia ku

Banyak ku rasai ,

ramai ku temui ,

aku teruskan lagi ,

Di hati ku ,
aku terus merindui ,

sesuatu yang tak ku temui ,
akhir nya ku jejaki ,

rupa nya telah mati ,
ku renongkan kembali ,
ku tak akan berhenti ,

jasad nya tiada lagi ,
tapi roh nya pasti menanti ,
melihat pencarian ini ,
aku teruskan lagi .

di hati ku ,
akan terus merindui ,

hari hari usia ku ,
banyak ku rasai .............

cinta insan

Bayang bayang cinta,
hanya khayalan saja .
Hakikat nya bukan kebenaran nyata,
Hanya permainan insan ,
memenuhi naluri rasa ,
dalam hidup penuh pancaroba .

Andai cinta sejati ,
telah di miliki ,
berpegang pada janji,
biar kekal abadi .

Kira nya cinta bergelora ,
itu lah hakikat pelayaran ,
ada gelombang ,
dan panas matahari ,

Dalam mencapai kebahagiaan ini ,
seribu cara menanti ,
teguhkan hati ,
melangkah dan berlari...........

Di situ ada keinginan .
Di situ usaha di gerakkan ,
Di situ ada kejayaan .

Bayang bayang cinta .
Dalam hidup bergelora .

Di pinggiran senja ..

Aku masih di sini .

Beburung mencari jalan pulang ,

Menghiasi panorama alam .

Terbang di langit petang .

Kilauan suria kuning kemerahan .

Jelas kelihatan .

Siang yang bakal hilang ,

Menunggu kehadiran malam .

Hati yang keresahan .

Menilai kehidupan .

Memori kegagalan .

Di mana kah Impian yang hilang .


Bila ku jejak kehitaman malam .

Seketika kelemasan .


Ku tak mahu terus begini .

Lalu membena kekuatan hati .

Aku meyakini..........
Malam akan bertukar pagi.......
Dan suria kan datang lagi.........

Nukilan hati ku

Pada awan putih .

Di langit Taj Mahal .

Ingin ku tulis isi hati ku .

Biar jelas untuk di baca .

Oleh insan yang ku puja .

Tapi ku mengerti ,

itu angan ku saja ,

Tangan ku tak kesampaian .

ingatan,
kasih ,
sayang ,
rindu ,
dan cinta .......

terus membara .....

boleh kah kau membaca ,

tanpa tulisan yang nyata ,

rahsia rasa hati..........

seorang pemuja .......

tentang cinta nya ....

yang tulus memuja....

Rindu terhalang ..........

kerinduan ku,
tak bertemu kerinduan mu,
kasih dan sayang ,
mekar di dada cuma ,

Harapan masih harapan .

semakin ku kejar ,
semakin jauh ku rasakan .

Aku kesaorangan,
bila tenggelam bayang mu dalam gelap malam .

Di mana lah kau sebenar nya .

Aku mencari cari mu ,....

Dalam pilu ,
aku sepi ,
aku rindu,
tapi rindu ku terhalang.....................

Ahad, 27 September 2009

Sakit nya aku..................

Sendi sendi jari ,
dan pergelangan tangan ku begitu sakit,
seorang Perawat Pemulihan Cara Kerja ,
nasihatkan aku supaya membuat gerakan ,
kalau dibiarkan saja ,
nanti sembuh , tangan ku tak boleh bergerak dgn sempurna
nasihat itu amat berguna untuk ku ,
jutaan terima kasih ku ucapkan .

ku tahan lah kesakitan itu ,
ku buatkan juga pergerakan ,
dalam kesakitan itu , rupa nya semacam ada sesuatu yg ku rasa ,
apa kah itu bolih di anggap satu kenikmatan ?
aku dibekalkan ubat tahan sakit oleh pihak hospital ,
tapi aku belum makan lagi ubat tu.......
aku masih boleh bertahan...

biar badan ku biasakan dgn kesakitan.......
biar badan ku bertahan...
biar hilang pedih ngeri ,
biar aku berani.....
biar aku tidak lemah....
biar aku kuat , bagai pejuang sejati di medan lawan.......

Aku pasti ,
pasti saudara saudara ku di Gaza,
dan mana mana negara yg di serang dan di bom.....
lebih sakit di tembusi peluru ,
lebih sakit di hancurkan letupan bom .

Semoga pejuang pejuang pembela ugama yg terkorban ,
mendapat rahmat dari Allah di alam kubur dan seterus nya ,
mendapat nikmat syurga dari Illahi .

Semoga aku tidak lupa ,
Cinta yg paling agung ,
ada lah Cinta pada Tuhan Yg Maha Suci.

Ada orang nak meminang ???................

Betul ke ? ,
ada orang kata , kalau gadis mimpi di gigit ular ,
ada orang nak datang meminang ???

beruntung lah kalau gitu............

tapi lau lelaki di gigit ular tul tul ,
tanda apa ???

Oh.... tanda ada orang nak jauhkan diri ye ?
nasib badan la kalau gitu .......

hihihihihi..........
geli tak kalau sentuh ular............. ????

aku di pagut ular pagi jumaat lepas .....

Hari ni , hari ahad ,

ooooo..... dah tiga hari la ,

luka gigitan masih jelas ,

bengkak nya dah berkurang ,

urat urat tangan ku terasa tegang ,

terasa kesakitan bila bergerak ,

sedikit kerisauan di hati ku ,

nampak warna kebiruan di telapak tangan ku ,

sedangkan gigitan di sebelah atas ,


ku pohon doa pada Illahi moga tangan ku tak mudarat........

Ya Tuhan ku ,Cuma engkau lah yg benar benar tahu ,

betapa cinta nya aku pada anggota badan ku ,

Ya Allah , dulu aku hadir di duniawi dgn anggota yg lengkap ,

Ya Allah , bila aku meninggalkan duniawi ini nanti ,

biarkan lah dalam keadaan anggota badan ku yg sempurna ,


Ya Allah, sesungguh nya setiap yg hidup itu pasti menemui mati ,

Ya Allah ,sesungguh kuasa mu jua ,

menentukan hidup dan mati insan ini ,

Ya Allah ampuni la segala kesalahan ku .......

dan saudara saudara ku..........

Ya Allah , relakanlah syurga mu untuk kami di alam akhirat nanti ,

Ya Allah , aku sedar ,

akhirat itu , adalah berkekalan selama lama nya ............

Ya Allah , aku sedar bahawa dunia ini cuma sementara sahaja .

Ya Allah berikan lah kekuatan pada ku ,

untuk megikut suruhan ,

dan meninggalkan apa yg di larang ........

Ya Tuhan ku ,

Perkenakan lah doa ku ini .

Sabtu, 26 September 2009

Universiti Hospital Kuala Lumpur ..... TERIMA KASIH .....

Pada 25 sept .2009 ,
dari jam 7 pagi hingga jam 5 petang ,
aku di UH ,
untuk mendapat rawatan akibat di pagut ular ,

Sepanjang aku di sana ,
aku di rawat oleh insan insan perawat yg berbudi bahasa .
Nampak kesungguhan dan kepakaran mereka ,
Nampak ikhlas mereka bertugas ,

Jutaan terima kasih untuk mereka .

Semoga Tuhan membalas kebaikan mereka ,
dgn kebaikan di dunia ini,
dan juga di akhirat nanti ........

Mereka ada lah juara juara di hati ku .......

Bila keadaan memerlukan ,

mereka berdiri dan bergerak sebagai juara.......

bila keadaan memerlukan ,

mereka lah wira dan wirawati ,

bila keadaan memerlukan ,

mereka lah hero dan heroin ,

bila keadaan memerlukan ,

mereka lah tangan dan kaki ku ,

pantas , gagah ,bijaksana dan berani .....

juara juara sejati di hati ku ,

mama ,

abang ,

kakak ,

adik ,

aku bangga menyebut nama nama mereka ,

terima kasih , terima kasih , terima kasih ..........

buat mereka.................

syukur ku pada Tuhan Yang maha Kuasa........

Masih ku merasai.... , derita kesakitan.......

Ular oh ular.........

Kenapa kau gigit aku?

...........ku masih lagi sakit,

...........tangan ku masih lagi bengkak ,

mungkin ini satu pengajaran untuk ku ,

dalam kehidupan perlu berhati hati ,

sedikit kecuaian membawa padah.........

ular sawa yg selalu nya tak menyerang .....

ada waktu dia mengganas ,

walau pun tak berbisa ,

bila gigi nya menghiris daging tangan ku ,

sakit nya tidak terkira ,

begitu lah juga perangai insan biasa ,

jagan di sangkakan air yg tenang ,

tak ada buaya yg ganas .......

ini lah cerita , si suami beli cake untuk hari jadi isteri ,

si isteri pula meraikan hari jadi dgn lelaki lain di bilik hotel ,

kisah cinta seorang suami ,

yg hati nya bagai di tikam sembilu ,

oleh perilaku isteri nya sendiri...

ini lah kisah ular ......

ini lah cerita isteri.....

Jumaat, 25 September 2009

Love bite ?????????

No no no no.............

Python bite lor..........

pagi tadi jam 6 pagi ku di pagut Ular Sawa .

Ular itu masuk dalam umah ,

semasa nak keluarkan ular tu dari umah ,

tangan kiri ku di pagut ular tu ,

Aku ke Universiti Hospital Kuala Lumpur untuk mendapat rawatan ,

dari jam 7 pagi ,

jam 5 petang baru keluar dari hospital ,

Panjang ular itu lebih dari dua meter ,

Hmn.... ngeri juga....

Memancut darah keluar dari tangan ku....


Ku berdoa pada Tuhan ,

Semoga luka yg ku alami cepat sembuh ,

semoga kita terlepas dari segala bencana .....






Khamis, 24 September 2009

Matahari terbit di hujung lautan ......

PANTAI IRAMA , BACHOK , KELANTAN .



Pemandangan ini ku ambil di satu pagi yg tenang ,

Matahari baru terbit bagai cinta baru terbina.....

nanti sinar nya akan gemilangkan kehidupan insan ,

dan pepohon menumpang kenikmatan.....

ungas akan terbang mencari pasangan.....

sejenak aku bagai mimpi melihat keindahan ........

andai sepasang kekasih berada di sini ,

terbuai di tiup agin laut yg lembut ,

ombak pula menyayikan lagu syhadu.....

berpijak di pasir putih ,

bagai burung burug laut di awan putih ,

seketika aku teringat kembali ...........

kisah kisah laut,

tenang tidak sentiasa tenang ,

kekadang ombak besar mencipta sunami ,

mengganas merampas nyawa insan .......

ada yg meratap berzaman ,

mengenangkan yg tersayang .......

hilang, hilang dan hilang.........

Begitu juga kisah kisah sejarah orang bercinta.......


Uda dan dara ,

Kais dan Laila ,

dan berjuta lagi kisah cinta di muka dunia ,

Bagai laut dan ombak besar ,

Berpisah , terpisah dan di pisah...........

sedih dan pilu .......

selalu nya parut sukar hilang dari pandangan ......

Pun parut hilang ,

ingatan bagai rambut tersimpul mati..................


Berdoa lah pada Tuhan ,

agar terlepas dari ombak yg ganas ,

semoga cinta yg di bena berkekalan hingga ke bila bila.........












Air Mata membasahi Pipi..........

Napa nya air mata berlinangan membasahi pipi ????

Dia nangis la........

Oooo!! ...

Dia sakit ke?

Dia kehilangan orang di cintai ke ?

Salah , Salah , Salah ,.........

Dia gembira lor!!!

Baru dapat berita , besok kekasih nya datang meminang .....

Itu lah kelakuan insan ,

keliru kita untuk meneka apa sebenar nya ,

Kadang macam sedih tapi gembira ,

kadng macam jujur tapi pendusta ,

kadang macam cinta tapi tidak ,

kadang macam berharta tapi miskin ,

hati hati lah dalam mengenal hati dan budi .....

semoga anda menemui intan yg di cari.........

Rabu, 23 September 2009

Ilham Fansuri.............jujur hati mu.............

Ilham Fansuri kesayangan Datin Lily ,

sekarang masih beraya di Perak ,

kalau ada dia , seronok ketawa ketawa.........

di usia nya yg belum sampai tiga tahun ,

dia ketawa bila gembira ,

menagis bila sakit atau tak suka ........

jujur dan iklas hati nya......


tapi kalau insan yg dah belasan tahun atau dah dewasa ,

selalunya kaya dgn sandiwara............

mulut kata cinta ,

hati bersarang dusta .....


Tapi pasti ada insan yg berhati mulia ,

cari dan temui lah dia ........

teman susah dan senang ,

teman menagis dalam kesakitan ,

teman berdayung jika kepatahan layar ,

teman berjalan jika kesesatan...............

semoga bahagia di dunia dan akhir nanati...................

Selasa, 22 September 2009

Korban Jalan Raya Bertambah............

Setiap insan pasti ada talian cinta ...........

Di cintai dan mencintai ,

ayah ibu ,

anak isteri ,

saudara mara ,

rakan rakan ,

dan kekasih .


Hilang nya nyawa setiap insan .............

Hilang lah juga tempat pergantungan insan lain ,

yang mungkin selama ini bergantug hidup pada nya .


Biarpun cinta tak pudar dihati ........

Hanya kenangan .........

menjadi mimpi..........


Berhati hati lah di jalan raya .....

Kerana kita tahu siapa kah mangsa yang terkini.

Tapi kita tak tahu siapa kah mangsa seterus nya nanti .........

..........???????



Isnin, 21 September 2009

Aliff Aziz bercium ?????

Ciuman Cinta ke??

Ciuman nafsu ke ??

Atau ciuman nak cari popular............... ?????

Ciuman bukan sekadar meluahkan kasih dan sayang ,

banyak tujuan yg bersarang dalam ciuman .............

Cium lah Ibu dan Ayah dgn ikhlas dan jujur.

Sujud lah pada Allah yang Maha Berkuasa ,

semoga anda menjadi insan yg terpilih untuk memasuki Syurga .

Anak hasil hubungan banyak jantan.........


Di lahirkan pada hari raya pertama .


Ibunya buat hubungan dgn banyak jantan .
Itu sudah cara kehidupan kucing ,
Tapi...............


Awas , usah ada insan yg amal kan cara hidup begini ,


Cintai lah satu suami saja ,


Takut lah pada Allah yang Maha Berkuasa ,


Berdoa lah kita untuk mendapat kesejahteraan dunia dan akhirat ............


Ada kisah insan yg saperti kucing ini ,


nanti masa yg sesuai saya tulis kan untuk di fikirkan bersama......

Buat pasangan yang bercinta........

Andai anda tengah hangat bercinta........

Di hari lebaran ini terpaksa berpisah ,

Balik ke kampung halaman masing masing ,

Kasih,
Sayang ,
Rindu ,
Cinta ,
Mungkin makin bertambah kuat ,
begelora di jiwa raga ,

Pasti ingatan dan bayangan bermain di fikiran........
Dan belajar lah mengenali erti cinta dah kasih sayang ,
erti berjauhan dgn yg tersayang ,

Bagaimana pula bagi mereka yg baru kehilangan ,
insan yg di kasihi dan di cintai buat selama lama nya .
Berdoa lah pada Allah Yang Maha Kuasa ,
samoga alam kuburan tempat bersemadi nya,
ada lah taman Syurga .........
Dan nanti menjadi penghuni syurga ......

Cinta yang suci , kekal abadi selama lama .............

Ahad, 20 September 2009

Selamat Hari Raya Bergelap........

Ku berhari raya di kawasan Parlimen Lembah Pantai ,

Malam menjelang hari raya ada gangguan letrik ,

Abg dan adik TNB beraya kot......

lama nya gangguan berlaku .......

adik 2 Comel dan Mak Cik 2 rupawan ,

pasti lah panas .............

kuih dan masakan lain turut tergendala .......

air con dan kipas turut tak berfungsi.........
Berpeluh dalam gelap di malam hari raya .

Jadi lah pesta lilin ,

7 E

KK

jadi serbuan membeli lilin .......

wahai TNB !!!!
Cintai Malaysia ??????

Cintai lah pengguna !!!
Takkan cintai pulus je.......
Jgn marah.....nanti kena jual tau .....
hahahahaha....alamak!!
Songkok baru aku dah kena pijak malam tadi ,
saber je lor.......

k la........
selamat hari raya .
Maaf zahir dan batin .
Maaf zahir dan batin .
maaf
maaf.........


Jumaat, 18 September 2009

Haruan Makan Anak





Ini ikan haruan.
Jagan tak kenal pulak .
Haruan ni dia suka kat anak dia ,
tapi untuk di makan .
Kira nya anda tahu ada insan saperti ini ,
apa kah yg perlu anda buat ??????

Terbabas Terlanggar Terkorban
















Ada nyawa terkorban dlm kemalangan ini .
berhati hati lah di jalan raya ,
cintai lah nyawa awak dan nyawa orang lain juga ,
semoga selamat sampai di kg halaman .

Pelukkan Cinta





Pasti lah ini pelukkan kasih dan sayang antara ibu dan anak ,

Mungkin kah ibu ibu ni bermadu ????

Hihihihi................

Gambar ni saya ambil kat tepi jalan ,
dalam perjalanan ke Batang Berjuntai .
Kejam nya hati insan yang sanggup buang anak nya sendiri......
Apa kah sebenar nya ,
yg berputar difikiran nya masa itu ??????


Khamis, 17 September 2009

Meninggal


Bila pasangan hidup kita , telah meninggal dunia ,
Putus kah talian cinta ??,
perlu kah mencari cita baru ?? ,
atau berkahwin lagi ????
Berdoa lah untuk yg telah pergi,
semoga mendapat kesejahteraan dari Allah .
Ingat lah wahai insan !!!!
dunia ini , mau atau tidak ,
pasti kita tinggalkan jua...........

Rabu, 16 September 2009

Hancur seluruh Badan nya .



Dalam perjalanan ku dari UITM Puncak Alam ke Kuala Lumpur ,

Ku singgah mengambil gambar gambar ini ,
Ini lah simpang masuk ke tempat berlaku nya satu kejadian kejam ,
Dimana hancur nya badan seorang wanita ,
mungkin di letupkan .Saya fikir semua kekawan dapat agak ,
siapa kah wanita itu Nama nya di sebut hingga dalam parlimen .
Pelaku nya , mungkin kurang kecintaan nya pada Tuhan yg Maha Kuasa .
Hingga sanggup berbuat begitu..................

Selasa, 15 September 2009

Manis kah Madu ?

Manis kah madu ?
Kalau permulaan nya manis ,
Bertahan kah kemanisan nya itu ?
Bayak kisah bahagia isteri bermadu pada permulaan nya ,
tapi tidak kekal indah sampai ke senja .

Bagaimana kah kisah cinta tiga segi M Rajoli......???

Madu dari lebah memamang manis ,
Tapi , bermadu , ramai wanita kata pahit .........

Timbul lah kiasan ,
Makanan yang halal bukan wajib untuk dimakan ,
Makanan haram itu haram di makan .

Haha ...... kalau rasa menjadi masalah bila makan madu,
tak payah lah makan .
Haha...... kalau tak cukup duit ,
Kalau tak cukup syarat ,
cukup lah dgn yang dah ada .......

Maaf ye , abang dan pak cik , soreee...ye ,
hahahahaha..............................

Isnin, 14 September 2009

Cinta Tiga Segi

Semalam saya bersembang ym dalam room Johor .
berkenalan dgn seorang gadis berumur 19 tahun ,
belajar dalam tingkatan 6 atas ,
Nama sekolah nya, saya rahsiakan .
Dia ingin dikenali dgn nama F,

Dia bertuah kerana mendapat seorang abg ipar yg baik ,
F selalu mendapat hadiah dari abg ipar nya .
Dia selalu bersama dgn abg ipar dan kakak nya,
kalau pergi berkelah ke mana 2 .

F terasa begitu mencintai abg ipar nya,
Dia sangat cemburu melihat kakak bermanja dgn suami nya .

F terlalu gembira bila berpeluang tinggal berdua dgn abg ipar nya .
Kekadag F terasa semacam abg ipar nya juga menyukai nya .
Sekarang F terlalu risau ...........
Macam mana kuat pun cinta F terhadap abg ipar nya ,
Selagi kakak nya masih menjadi isteri abg ipar nya itu ,
Ugama tidak membenarkan ia kahwin dgn abg ipar nya .

Jadi lah cinta tiga segi yg terhalang .

Wahai F........
Walaupun mungkin abg ipar juga meyukai F ,
Cintai lah insan lain sebagai kekasih ,
Sanggup kah ? , F melihat kakak kandung F menderita .
Di dunia ini masih ramai lagi lelaki yang baik macam abg ipar F ,
Mungkin juga lagi baik dari itu ,

Moga cinta tiga segi itu terlerai ..........
Dan F mendapat cinta yg lagi istimewa..........






Ahad, 13 September 2009

Bunuh Diri

Mahal nya nilai cinta ,
ada insan sanggup bunuh diri kerana kecewa dlm percintaan .

Wahai insan usah lah bunuh diri,
kalau menghadapi kegagalan percintaan ,
biasa nya cinta yg tak kemana itu ,
cuma cinta sebuah drama saja .

Cinta yg anda temui itu mungkin cinta pura pura saja.
Jadi percintaan itu hanya percinta mainan saja .
Usah kecewa dgn sebuah permainan .
Itu hanya sebagai satu mimpi mainan tidor.

Cari lah cinta sejati ,
pasti anda temui,
masih ramai insan yg jujur di alam duniawi ini .

Rasai lah diri anda juara dari segala juara .
supaya hati anda kuat dan tak mudah kecewa .

Andai nya kita tertipu ,
kita tidak bersalah ,
kenapa kita perlu di hukum ,
kenapa kita perlu mati .

Patut nya orang bersalah mendapat hukuman .
Usah bertindak tidak adil...........


Sabtu, 12 September 2009

Gambar Bahagian sulit .

Dalam banyak perkenalan saya di alam cyber ,
saya dapati ,
Semacam menjadi amalan biasa dalam percintaan ,
menyimpan gambar bahagian sulit kekasih ,
termasuk lah gambar atas dan bawah .
Si Abang simpan si Adik punya ,
Si Adik simpan Si Abang punya .

Biasa nya MMS lah jadi media menyerahkan gambar itu.

Apakah ini cinta suci dan murni ???? .
Bukan kah ini cinta bernoda dan kejahatan nafsu ????.

Kerana seterus nya akan bermula ,
perbualan lucah .
sex melalu HP ,
dan melakukan onani bila sudah terasang .
Dan selalunya terigin untuk merasai sex sebenar .

Bila mula melakukan sex sebenar ,
berulang dan terus berulang ..............

Ini kah Cinta ??????????????

Masih Gadis

Dua hari lepas saya berkenalan dgn seorang gadis di YM ,
Gadis Pahang ,
berat badan nya 40 kg .
Umur 23 tahun,
Agak nya pasti comel .

Dalam satu perkenalan saja ,
banyak cerita dari nya saya perolehi .

Sekarang si lelaki kekasih nya telah bertunag dgn orang lain ,
dan putus lah hubungan percintaan .

Semasa di alam percitaan ,
pernah meraikan cinta dgn ciuman ,
ciuman saperti org sudah nikah ,
ciuman mulut dgn mulut .
Saat itu si abang menyentuh seluruh tubuh nya ,
termasuk bahagian rahsia , atas dan bawah .

Dia merelakan atas tiket cinta dan khayal dgn kerseronokan .
Si Abang megajak untuk terlanjur ,
tapi nasib nya baik ,
dia masih berani untuk menolak permintaan itu .

Sekarang gadis ini ada pasangan cinta yg baru ,
dah jumpa sekali ,
nanti hari raya akan jumpa kali ke dua .
Pertemuan pertama tak buat apa apa ,
pertemuan nanti dia ingin buat rengan rengan.............

Wahai gadis itu dan semua gadis gadis ,
kisah ini bukan untuk di ikuti .

Kalau di biasa kan ,
kenikmatan sentuhan lelaki dgn perempuan ,
akan membawa kepada zina .

Ingat ada nya hari pembalasan.........
Tahukan ? , panas nya minyak panas .
Api untuk pembalasan nanti ,
jauh lebih panas dari itu ,
tidak ada tandingan nya .............


Buang Anak

Perbuatan buang anak ,
selalu menjadi berita di TV dan surat khabar .

Selalunya itu akibat dari cinta drama ,
yang penuh dengan kepalsuan .

Selalu nya si lelaki bercinta cari sex ,
si gadis semacam terpaksa tetapi merelakan .

Bila terkandung .........
Abang hilang .........
Abang mencari seribu alasan untuk berpisah .
Si gadis hilang pedoman dan sanggup buang anak ,
dan kekadang sanggup juga membunuh anak yg di lahirkan ,

Cinta Sejati

Cinta Sejati ada lah yg hadir dari jiwa .
Cinta yang sekadar datang dari mulut itu ,
bukan lah cinta sejati yg di katakan murni dan tulus .
Dia cinta sebuah drama saja .
Kadang insan terpedaya dgn cinta drama itu .
kerana pandai nya cinta itu di persembahkan ,
dgn tipu daya yg manis dan sedap di dengar oleh telinga ,
Hingga hati menerima penuh percaya .
Sedangkan cinta itu penuh tipu daya,
dan mempunyai tujuan yg jahat dan kotor .

Cuba anda renungkan sebuah drama di TV ,
kadang membuat orang menagis ,
sedangkan itu cuma rekaan saja .

Begitu juga dgn cinta rekaan ,
juga boleh memperadayakan............

Khamis, 10 September 2009

Selamat Pengantin Baru





Pasangan bercinta pasti terbayangkan pelamin.
Moga anda berjaya mencapai pelamin yg di angankan .



Selamat pengantin baru saya ucapkan , pada bakal Raja Satu Hari satu Malam.

..............Moga berbahagia .

cinta Suci di Rahsia

Bila cinta lahir dari jiwa .
Cinta itu suci dan murni .
Jiwa dan raga kita akan merasa bahagia ,
menikmati cinta itu .

Biasa nya cinta itu mendesak diri seseorang insan ,
untuk meyatakan cinta itu kepada insan yang di cintai nya. Kadang kadang cinta itu di rahsiakan . Di antara sebab cinta dirahsiakan ia lah :

1 ) Perasaan malu untuk memberi tahu .
2 ) Tidak ada peluang untuk bagi tahu .
3 ) Bantahan dari orang lain .
4 ) Terasa rendah diri , kerana kekurangan rupa paras dan harta , jika di bandingkan dgn orang yg di cintai .
5 ) Tidak bersedia untuk kahwin kerana tidak berkerja dan tidak mempunyai wang .
6 ) Takut menghadapi keadaan , jika cinta tidak di terima oleh insan yg di cintai .
7 ) Ada penyakit yang telah di sahkan mati cepat .
8 )Insan yg di cintai sudah di miliki .
9) Masalah fizikal yang menyebabkan tak bolih kahwin (mati pucut atau mati daun).

Kalau anda masih rahsiakan cinta anda , cari lah jalan penyelsaian , semoga anda berjaya .



Perkahwinan

Rumah tangga yang di dirikan , bukan semua kerana cinta .

Di antara sebab sebab lain berlaku nya perkahwinan ia lah :
1 ) Kerana mengharapkan harta pasangan .
2 ) Kerana kasihan .
3 ) Kerana terpaksa .
4 ) Kerana nafsu .

Rabu, 9 September 2009

Hadir nya Cinta

Biasa nya cinta hadir dari jiwa seseorang insan bila :

1 ) Kenal
2 ) Baik
3 ) Suka
4 ) teringat
5 ) Sayang
6 ) Rindu

Ini lah keadaan yang bolih wujud nya cinta .

Dalam sejarah percintaan insan , ada juga cinta yang wujud melalui :

1 ) Pandang pertama
2 ) Hanya mendengar suara
3 ) Salepas pertunangan
4 ) Selepas pernikahan


Saya pernah bertanya pada seorag lelaki yang cacat pengelihatan , berkahwin dengan perempuan yang juga cacat penglihatan . Kata nya , dia bercinta sebelum kahwin , cinta nya bermula bila mendengar suara perempuan , yang sekarang menjadi isteri nya .